با پیشرفت تکنولوژی و توسعه شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های مجازی به یک بستر خوب برای رشد کسب و کارها و فعالان حوزه‌های مختلف تبدیل شدند و مخاطبان زیادی را جذب کردند. اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در دنیا و مخصوصا بین ایرانیان است و افراد زیادی کسب و کار و تجارت خود را در آن معرفی یا راه اندازی می‌کنند. رشد و پیشرفت در این پلتفرم مجازی، ملزم به فعالیت و تولید محتوای مستمر است؛ اما مدیریت این صفحات ممکن است وقت‌گیر باشد. از این رو اغلب کاربران حرفه‌ای اینستاگرام از ربات اینستاگرامی برای مدیریت و گرفتن نتایج بهتر از فعالیت‌های خود، استفاده می‌کنند. اما ربات اینستاگرام چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد؟ با آی جی تاپ همراه باشید.

ربات اینستاگرام چیست؟

با فراگیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، قوانین جدیدی برای پیشرفت در این فضا تعریف شده است، که کاربران را به حضور بیشتر در پلتفرم و تعامل با دیگر کاربران سوق می‌دهد. اینستاگرام نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، از این قائده مستثنی نیست. به عبارتی دیگر، پیشرفت در اینستاگرام به افزایش فالوور، حضور مداوم در پلتفرم و تعامل با مخاطبان بستگی دارد. از این رو روش‌های مختلفی برای توسعه و پیشرفت صفحات مجازی افراد فعال در این شبکه معرفی شدند. استفاده از ربات اینستاگرام نیز یکی از روش‌های پیشنهادی برای پیشرفت سریع در اینستاگرام است. اما ربات اینستاگرامی چگونه به پیشرفت در اینستاگرام کمک می‌کنند؟

ربات اینستاگرامی چه کارهایی انجام می‌دهد؟

ربات‌های اینستاگرامی تمامی کارهایی که یک کاربر در صفحه مجازی خود انجام می‌دهد را به طور کامل اجرا می‌کند. در نگاه اول، ربات‌های هوش مصنوعی برای اتوماتیک کردن و آسان‌تر شدن برخی فعالیت‌های محیط اینستاگرام برای کاربران ساخته شده‌اند. اما این ربات‌ها ویژگی‌های دیگری دارند که باعث محبوب‌تر شدنشان در بین کاربران شده است. یکی از برتری‌های ربات‌های اینستاگرامی به کاربران واقعی، توانایی دریافت و پردازش اطلاعات مختلف به صورت دقیق است. اما این تنها ویژگی تحسین برانگیز ربات‌های اینستا نیست. در ادامه برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای یک ربات اینستاگرام کاربردی برای افراد حرفه‌ای را به طور کامل برایتان شرح داده‌ایم.

1- فالو و آنفالو خودکار با ربات اینستا:

یکی از روش‌های قدیمی افزایش فالوور که امروزه نیز بسیاری از کسب و کارهای اینستاگرامی از آن استفاده می‌کنند، فالو کردن افراد مختلف است. در این روش افزایش فالوور، فالو کردن کاربران به منظور بیشتر دیده شدن صفحه اینستاگرامی آن کسب و کار صورت می‌گیرد و معمولا در یک بازه زمانی کوتاه، درصورت فالو بک دادن اکانت‌ها، آن‌ها را آنفالو می‌کنند. البته لازم به ذکر است که اکانت‌های منتخب برای فالو کردن بهتر است به زمینه فعالیت شما علاقه داشته باشند تا احتمال فالو بک دادن کاربران بیشتر باشد.
با راه‌اندازی یک ربات اینستاگرامی دیگر لازم نیست که عملیات فالو و آنفالو را به صورت دستی انجام دهید، زیرا این ربات‌ها تنها با چند کلیک و به صورت خودکار تمام عملیات را انجام می‌دهند.

2- حذف فالوورهای فیک با استفاده از ربات‌های اینستاگرام:

برخی از افراد عقیده دارند که بالا بودن تعداد فالوور در اینستاگرام، باعث ایجاد حس اعتماد بین مشتریان و مخاطبان با صاحبان کسب و کار می‌شود. از این رو برخی از کاربران برای افزایش فالوور خود، فالوور فیک و غیرواقعی خریداری می‌کنند. اما نکته قابل توجه این است که فالوورهای فیک نه تنها باعث افزایش فروش نمی‌شوند، بلکه تعامل صفحه مجازی کسب و کار را کاهش داده و تاثیر مخرب بر کسب و کار شما می‌گذارند. اما چاره چیست؟
پس از تغییرات اخیر در الگوریتم اینستاگرام، کسانی که فالوور فیک خریداری کرده‌اند، برای بهبود تعامل پیج کاری خود، بایستی فالوورهای فیک را حذف کنند. اما پیدا کردن و حذف فالوورهای فیک در صفحاتی که تعداد فالوور بالایی دارند، بسیار زمان‌بر است.

برای درک بهتر این موضوع، یک پیج کاری با 500 فالوور را در نظر بگیرید. با احتساب این که اغلب فالوورهای این پیج به صورت ارگانیک جذب شده‌اند، اما ممکن است حداقل 50 فالوور فیک یا روح در بین دنبال کننده‌های این پیج حضور داشته باشد. با توجه به محدودیت‌های اینستاگرام برای کاربران، پیدا کردن و حذف دستی این تعداد فالوور فیک ممکن است حداقل 3 روز زمان ببرد. حال با این حساب، حذف فالوورهای فیک در یک پیج با 200 هزار فالوور، ممکن است چقدر از وقت شما را به خود اختصاص دهد؟ البته در صورتی که از یک ربات اینستاگرامی استفاده کنید، به راحتی و در مدت زمان کم می‌توانید فالوورهای غیرواقعی را تنها با چند کلیک شناسایی و حذف کنید.

اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد دارید برای افزایش فالوور خود، فالوور فیک و غیرواقعی خریداری کنید، بهتر است دست نگهدارید. پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از کاهش تعامل پیج کاری خود، فالوور واقعی خریداری کنید. برای راهنمایی بهتر شما بهترین سایت‌های فروش فالوور واقعی را در مقاله زیر معرفی کرده‌ایم.

3- لایک و کامنت با ربات اینستاگرام:

همانطور که می‌دانید لایک و کامنت دو عامل تاثیرگذار در افزایش تعامل و رشد فالوور در اینستاگرام هستند. لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست‌های مخاطبان، باعث ایجاد حس اعتماد در فالوورها شده و آن‌ها را به تعامل دو طرفه ترغیب می‌کند. اما این کار یکی از چالش‌های کاربران است، زیرا پیدا کردن مخاطبان هدف و نوشتن کامنت‌های متناسب با کپشن بسیار زمان‌بر است.
ربات‌های اینستاگرامی این دغدغه کاربران را رفع می‌کنند. این ربات‌ها قادر هستند تا مخاطبان هدف و علاقمندان به کسب و کار و زمینه فعالیت شما را شناسایی کرده و با آن‌ها تعامل برقرار کنند. این قابلیت ربات اینستاگرامی باعث افزایش بازدید پیج و افزایش آمار لایک و کامنت پست‌ها شده و صاحبان صفحات کسب و کار را از خرید لایک و کامنت فیک و غیرواقعی بی‌نیاز می‌کنند.

4- ارسال پست و استوری زمانبندی شده:

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست و تولید محتوای مستمر و منظم یکی از مهم‌ترین فاکتورهای پیشرفت در اینستاگرام است. از این رو اغلب صفحات مجازی موفق از برای پست‌ها و استوری‌های خود یک تقویم محتوایی دقیق تنظیم کرده‌اند و در زمان مشخصی آن‌ها را منتشر می‌کنند. اما گاهی از اوقات ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده باعث شوند تا پست و استوری در زمان مورد انتظار شما پست نشود.
اما مشکل ارسال به موقع پست و استوری با نصب یک ربات اینستاگرامی قابل حل است. امروزه برخی از ربات‌ها به قابلیت ارسال پست زمانبندی شده مجهز هستند و این ویژگی به ادمین‌های پیج کمک می‌کند تا از بروز بی‌نظمی در زمان انتشار پست جلوگیری کنند.

بهترین ربات اینستاگرام کدام است؟

امروزه تعداد ربات‌های هوش مصنوعی اینستاگرام در حال افزایش است و تشخیص یک ربات خوب و کاربردی کمی سخت شده است. ربات‌های اینستاگرام از طریق APIهای مخصوص، به بخش‌هایی از شبکه اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنند و امور برنامه ریزی شده خود را انجام می‌دهند. این درحالی است که توسعه دهندگان اینستاگرام بر این باورند که برخی از ربات‌ها امنیت کاربران را تهدید می‌کنند.

آپدیت‌های امنیتی جدید اینستاگرام، نسبت به استفاده از ربات‌های مخرب بسیار حساس هستند و در صورتی که کاربران از ربات‌های دارای مشکل امنیتی استفاده کنند، اینستاگرام بلافاصله آن‌ها را جریمه کرده و دسترسی آن‌ها را محدود می‌کند. ربات اینبو یکی از ربات‌های کاربردی اینستاگرام است که با الگوریتم‌های اینستاگرام سازگاری بالایی دارد و استفاده از آن برای پیج‌های کاری مشکل‌ساز نمی‌شود.

به انتهای مقاله ربات اینستاگرام چیست رسیدیم. امیدواریم نکات ذکر شده در مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. حال که استفاده از ربات‌های اینستاگرامی به خاطر عملکرد عالی در کنار مقرون به صرفه بودن در حال افزایش است، به نظر شما یک ربات اینستاگرامی خوب باید چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد؟ حتما نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

4.6/5 - (5 امتیاز)