انتخاب این مقاله برای خواندن نشان می‌دهد که شما دغدغه تولید محتوا دارید. شاید هم به این علت در حال خواندن این مقاله هستید که نتیجه گیری کنید اهمیت تولید محتوا زیاد نیست و می‌توانید با کپی کردن از دیگران به فعالیت در اینستاگرام ادامه دهید. اگر تا الان اینستاگرام را برای فعالیت انتخاب کرده اید، بهتر از من می‌دانید که این روزها بسیاری از بازارهای بزرگ به اینستاگرام مهاجرت کرده اند. داشتن یک بستر قوی برای استفاده از این فرصت بی نظیر یکی از واجبات است. ساختن یک بستر قوی در اینستاگرام هم تنها با تولید محتوا ممکن است.

ما در این مقاله قصد داریم این مسئله مهم را به صورت کامل بررسی کنیم. این بررسی نیازمند دانستن لزوم تولید محتوا هم از سمت اینستاگرام و هم از سمت کاربر است. با این تحلیل‌ها اهمیت تولید محتوا به صورت کامل برای شما آشکار خواهد شد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت تولید محتوا از نظر اینستاگرام

در این قسمت ابتدا به این موضوع می پردازم که چرا تولید محتوا برای خود اینستاگرام مهم است. تک تک دلایل آن را بررسی می کنم. همه ی ما میدانیم که اینستاگرام الگوریتم هایی برای خود چیده است که با استفاده از آنها بتواند یک مقایسه ای بین کاربران ایجاد کند. یکی از مهم ترین مواد این الگوریتم ها تولید محتواست. در واقع اینستاگرام با استفاده از تولید محتوا یک فضای مقایسه ای بین کاربران ایجاد می کند. به همین دلیل خیلی مهم است که شما در اینستاگرام تولید محتوا کنید.

مقاله پیشنهادی : تعرفه های تولید محتوا در اینستاگرام

جالب است بدانید که اینستاگرام مجموعه ی تولید محتوای پیج شما را نیز آنالیز می کند. برای اینستاگرام مهم است که شما اطلاعات خود را در چه ساعتی منتشر می کنید، اطلاعات شما فیک است و یا این که خودتان آنها را تولید کرده اید. چه مقدار از محتوای شما تصویری و چه مقداری صوتی و یا متنی است. در روز چقدر اطلاعات منتشر می کنید. اطلاعات شما چقدر به درد کاربران می خورد. کاربران چقدر از اطلاعات شما استفاده می کنند و آن ها را به اشتراک می گذارند. پس دیدید که اینستاگرام نه تنها به موضوع تولید محتوا توجه ویژه ای دارد بلکه به صورت جزئی نیز آن را بررسی می کند.

الگوریتم تولید محتوا

تولید محتوای اینستاگرام

اگر صاحب یک پیج فروشگاهی هستید و می خواهید در میان رقبا به خوبی خود را نشان دهید، نیاز است تا تولید محتوا کنید. جالب است بدانید که تولید محتوا در میان الگوریتم های اینستاگرام جایگاه ویژه ای دارد. با یک مثال این مورد را بیشتر توضیح میدهم. اینستاگرام بیش از 20 تا الگوریتم دارد. اگر بخواهیم درصدی حساب کنیم، به صورت مساوی هر کدام از موارد الگریتم 5 درصد سهم به خود می گیرد. اما باید بدانید که این نسبت ها مساوی نیست و تولید محتوا در میان 20 تا الگوریتم جایگاه ویژه ای دارد تقریبا بیش از 20 درصد را به خود اختصاص داده است. پس شما نیز باید برای اینستاگرام اهمیت ویزه ای قائل باشید و برای آن یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

تعامل با کاربر

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام
تعامل با کاربر

یکی دیگر از موضوعات مهم برای اینستاگرام میزان تعامل شما با کاربر است. زمانی که شما در اینستاگرام محتوایی تولید می کنید، در واقع کاربر را وادار می کنید تا محتوای شما را مطالعه کند. بسته به نوع محتوایی که تولید می کنید میتوانید میزان تعامل خود را با کاربر افزایش دهید. به عنوان مثال اگر در استوری خود محتوایی با موضوع نظرسنجی قرار دهید، به کاربر می گویید که یکی از گزینه ها را انتخاب کند. و این موضوع تعامل شما با کاربر را افزایش میدهد. انواع مختلفی از انواع برای تعامل با کاربر وجود دارد که در مقاله های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

اهمیت تولید محتوا برای کاربر در اینستاگرام

در این قسمت در مورد اهمیت تولید محتوا برای کاربر صحبت می کنیم. زمانی که شما محتوایی در اینستاگرام تولید می کنید، علاوه بر خود شرکت اینستاگرام باید به کاربر خود هم توجه کنید. حالا می پرسید که چرا ؟؟؟
یکی به یکی موارد را توضیح می دهیم.

جلب اعتماد کاربر

یکی از مهم ترین موارد برای یک پیج بیزینسی، جلب اعتماد کاربر است. خیلی مهم است که شما بتوانید اعتماد کاربرتان را جلب کنید تا در آینده به طیف مشتری های شما بپیوندد. حالا ممکن است بپرسید که تولید محتوا چه ربطی به جلب اعتماد کاربر دارد؟ زمانی که کاربری برای اولین بار وارد پیج شما می شود، در ابتدا پست های پیج شما را بررسی می کند. حالا اگر شما پست هایی با محتوای خوب قرار داده باشید مایل می شود تا مدتی شما را دنبال کند اما اگر ببیند که پست ها شما تماما فیک هستند یعنی از پیجی دیگر برداشته اید، نسبت به پیج شما بی اعتماد می شود و از آن خارج می شود. برای کامل کردن این پروسه می‌توانید از امکانات جدید اینستاگرام مانند ریلز هم استفاده کنید.

استراتژی تولید محتوا

تولید محتوا بدین صورت بر روی کاربر اثر گذار است و این تنها برای کاربر جدید نیست و حتی محدوده ی کاربران قدیمی شما را نیز دربر می گیرد. کاربران قدیمی شما زمانی که در مدت زمان طولانی هیچ گونه پستی نبینند، در نهایت تصمیم می گیرند که از پیج شما خارج شوند. به همین دلیل تولید محتوا بسیار ضروری و مهم است. دلایل دیگری نیز در این قسمت وجود دارد که همگی زیر مجموعه ی این دلیل محسوب می شوند. مثلا کاربر ما به مشتری ما در آینده تبدیل خواهد شد.

چرا تولید محتوا کنم؟

زمانی که فردی دارای یک پیج بیزینسی است، میداند چرا باید تولید محتوا کند. چون در آینده می تواند محصولات خود را به سایر کاربران بفروشد. اما افرادی که محصولی برای فروش ندارند، چرا باید تولید محتوا کنند. برای این افراد هم راهی وجود دارد.

مقاله پیشنهادی : 10 ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام

این افراد می توانند پیجی بسازند و با استفاده از تولید محتوا تعداد فالوورهای واقعی را بالا ببرند. در حال حاضر پیجی با تعداد 20 کا فالوور و 10 هزار بازدید قیمتی 10 میلیونی دارد که در گذر زمان این قیمت نیز متغیر خواهد بود. شما می توانید پیج خود را با تولید محتوا بالا بیاورید و در نهایت آن را بفروشید.

نتیجه گیری

میزان قدرت اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی برای همه ما معلوم است. کسب قدرت کافی برای جلب توجه در این شبکه قدرتمند و همیشه در حال رشد، نیازمند تولید محتواست. امیدواریم توانسته باشیم در طول مقاله، شما را با اهمیت تولید محتوا آشنا کنیم. به نظر شما تولید محتوا برای یک پیج چقدر مهم است؟ آیا می‌توان بدون تولید محتوای خوب انتظار رشد داشت؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)