افزایش فالوور واقعی اینستاگرام چگونه است؟ این سوالی است که جواب های بسیار زیادی به آن داده شده است، اما به راستی کدام یک از آن ها واقعا مؤثرند؟ و اینکه آیا واقعا راهی برای افزایش فالوور واقعی وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم این سوالات مهم را بررسی کنیم.

چرا باید از اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینستاگرام شبکه اجتماعی جادوئی این روز ها که نه تنها در ایران بلکه در کل جهان مخاطبان بسیار زیادی را شیفتۀ خود کرده است.اینکه امروزه همه از اینستاگرام استفاده میکنند میتواند به حد کافی دلیل خوبی برای استفاده کردن از آن باشد؛

ولی همچنان دلایل مهم دیگری نیز برای استفاده کردن از این شبکه اجتماعی پرمخاطب وجود دارد ، برای مثال توانایی انتشار پست های متنوع آن و یا دارای اکسپلور بودن آن و همچنین فیلتر نبودنش میتواند یکی از آنها باشد.

یعنی شما میتوانید با استفاده از این شبکه اجتماعی ، معروف شوید و یا کسب و کارتان را راه اندازی کرده و آنرا به راحتی گسترش دهید؛ در حالی که این کارها در سایر شبکه های اجتماعی با موانعی همچون فیلترینگ ، شخصی بودن شبکه اجتماعی و … روبروست.

چگونه میتوانیم در اینستاگرام فالوور جذب کنیم؟

همانطور که میدانیم، شرکت اینستاگرام (همانند شرکت گوگل) الگوریتم ها و قوانینی طراحی کرده است که شما میتوانید با پیروی از آنها روز به روز افزایش فالوور دهید، ولی اگر هم کم کاری کنید اینستاگرام شما را جریمه کرده و پست های شما را به افراد کمی نشان میدهد.

افزایش فالوور واقعی چند نکته دارد که با رعایت آن می‌توانید مورد تایید اینستاگرام قرار بگیرید. مورد تایید اینستاگرام قرار گرفتن هم به معنای رشد روزانه است. بهتر است شروع کنیم!


1. برای خودتان استراتژی تعیین کنید.

به راستی مهم‌ترین بخش شروع هر کاری قدم های اول آن است. چون در این مرحله شما یک تصمیم اصولی می‌گیرید و برنامه‌ی قدم‌های آینده را تنظیم می‌کنید.

اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق شوید باید یک استراتژی بسیار دقیق داشته باشید. باید بدانید که چند پست در روز برای پیج شما کافیست و رضایت فالوورها را جلب می‌کند. همیشه باید سروقت پست بگذارید چون این کار میزان اهمیت شما را نسبت به کاربرانتان نشان می‌دهد. باید جامعه هدف خود را بشناسید. دانستن هدف، به صورت دقیق و مشخص هم بسیار مهم است. با دانستن هدف، بهتر می‌توانید مسیر خود را برای رسیدن به موفقیت انتخاب کنید.

2. پروفایل خود را جذاب کنید.

به این نکته باید بسیار توجه داشته باشید که وقتی شخصی برای اولین بار پیج شما را می‌بیند، اولین جایی که می‌بیند پروفایل شماست. هرچه پروفایل شما جذابتر باشد ، افراد بیشتری برای دنبال کردن پیج شما ترغیب خواهند شد و برعکس. پس اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که:

پروفایل شما، ویترین پیج شماست. تمام تلاشتان را برای تبدیل آن به بهترین ویترین ممکن به کار بگیرید.

نکاتی که برای جذاب کردن پروفایلتان باید رعایت کنید:

1. عکس مناسبی برای پروفایل خود انتخاب کنید!

افزایش فالوور اینستاگرام نیاز به جلب توجه کاربرانتان دارد. برای این کار باید در انتخاب عکس پروفایل بسیار دقت کنید. اهمیت عکس پروفایل کاملا واضح است؛ اولین تصویری که از شما در ذهن مخاطب نقش می‌بندد، عکس پروفایل شماست.

افزایش فالوور با استفاده از انواع تصویر پروفایل اینستاگرام
انواع تصویر پروفایل اینستاگرام

به این تصویر توجه داشته باشید، اگر پیج شما پروفایل جذابی داشته باشد، راه های افزایش فالوور هم موثر خواهد بود. به قول شاعر “خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج”. خشت اولتان را اصولی بسازید و در جای درستی بنهید.

بهتر است برای پیج شخصی، یک عکس جذاب از خودتان انتخاب کنید. سبک عکس (پرتره، چهره یا …) چندان مهم نیست.

ولی اگر پیج شما پیج کاری است بهتر است عکسی از لوگوی شرکت خود را برای پروفایل انتخاب کنید. داشتن یک لوگوی جذاب بسیار مهم است. اگر لوگوی شما به نظر جذاب نیست، بهتر است به فکر عوض کردن آن باشید. مطمئن باشید این مورد ارزش هزینه کردن را دارد.

2. نام و بیوگرافی خوبی بنویسید!

افزایش فالوور با پروفایل اینستاگرام
پروفایل اینستاگرام

افزایش فالوور در اینستاگرام به یک سنگ‌بنای قدرتمند نیاز دارد. نام واضح و بیوگرافی حرفه‌ای می‌تواند قسمتی از این سنگ‌بنا باشد.

کاملا واضح است که مخاطب بعد از دیدن عکس شما، به سراغ نام و بیوگرافی شما می‌رود. به نظر شما کاربران ترجیح می‌دهند lksdfhg3345 را فالو کنند یا اکانتی را که یک اسم واضح دارد؟ بیوگرافی هم مانند نام کاربری مهم است. کسی که وارد پروفایل شما می‌شود به دنبال اطلاعات بیشتر است. بیوگرافی یک فضای بهینه در اختیار شما قرار داده است که بتوانید به سادگی به کاربر نشان دهید که می‌توانید مشکل او را حل کنید. خواه این مشکل خرید یک کالا باشد، یا کسب اطلاعات. شما در بیو باید نشان دهید که حرفه‌ای هستید. این فرصت را به سادگی از دست ندهید.

در بخش نام در پروفایل میتوانید نام خودتان یا شرکتتان را قرار دهید ولی برای اینکه پروفایل بهتری داشته باشید باید بیوگرافی خوبی بنویسید؛ استفاده کردن از ایموجی و اعداد نیز میتواند بیوگرافی شما را جذابتر کند، چون مستقیما نظر کاربر را جذب میکند.

و آخرین نکته درباره پروفایل اینستاگرام این است که ، همانطور که در تصویر هم مشاهده میکنید ، میتوانید در زیر بیوگرافیتان لینک وبسایتت و یا کانال تلگرامی ویا… را قرار دهید.

3. پست های خوبی درست کنید!

توجه داشته باشید که اولویت اینستاگرام در قوانینش ، توجه ویژه شما به کاربرانتان است، چون هرچقدر به کاربرانتان توجه داشته باشید اینستاگرام نیز خوشحال خواهد شد! (چون تمام درآمد شرکت اینستاگرام از کاربرانش هست).
پس برای اینکه به کاربرانتان توجه کنید باید پست های خوبی بسازید.

افزایش فالوور با پست اینستاگرام
پست اینستاگرام

برای اینکه پست های خوبی بسازید میتوانید خودتان دست به کار شوید و برای خودتان قالب درست کنید (میتوانید از قالب های آماده اینستاگرام استفاده کنید). و یا اینکه کار خودتان را به شرکت های تولید محتوا بسپارید تا برای شما تولید محتوا کنند. درسته که در این صورت باید پول خرج کنید ولی مزیت این کار این است که پست های پیج شما توسط افراد حرفه ای در این زمینه درست خواهند شد و این میتواند بسیار زیباتر از چیزی باشد که شما خودتان درست خواهید کرد!

اهمیت پست خوب در این است که اگر شما منبع خوبی داشته باشید ولی نتوانید خوب تولید محتوا کنید ( و چون در ایران قانون کپی رایت وجود ندارد) افراد دیگری میتوانند به راحتی ایده شما را دزدیده و آنها تولید محتوا کنند.

4. کپشن خوبی بنویسید.

یکی از مهمترین بخش پست، بخش توضیحات آن یا همان کپشن آن میباشد. باید توجه داشته باشید که وقتی شما پست جدیدی میگذارید فقط سطر اول کپشن شما دیده میشود، پس حتما طوری کپشن بنویسید که سطر اول آن مخاطب را برای خواندن ادامه آن ترغیب کند.

از طرفی اینستاگرام به پست هایی اهمیت میدهد که بازدید کنندگان بیشتر روی آن پست مکث کرده باشند زیرا این نشان دهنده این است که کاربر واقعا پست شما را چند بار میبیند و کپشن آنرا میخواند. پس هرچقدر میتوانید کپشن مناسبی بنویسید.

هنگامی که کپشن مینویسید از اعداد و ارقام و همچنین از ایموجی استفاده کنید؛ طبق آمار، متن هایی که دارای ایموجی و اعداد هستند کاربر را بیشتر به خواندن ادامه متن ترغیب خواهند کرد.

مقاله پیشنهادی: چگونه یک کپشن (caption) خوب بنویسیم؟

5. از هشتگ # استفاده کنید.

افزایش فالوور با استفاده از هشتگ
هشتگ

هشتگ یکی از بهترین ابزارها برای افزایش فالوور پیج شماست، اگر شما بتوانید از هشتگ بصورت درست استفاده کنید میتوانید کاربران پیجتان را روز به روز افزایش فالوور دهید.

اینستاگرام قوانین خاصی را برای استفاده کردن از هشتگ وضع کرده است ، برای مثال حداکثر تعداد هشتگ برای یک پست 3 عدد هست ولی افرادی دیده میشوند که ده ها هشتگ بی ربط میگذارند.

مقاله پیشنهادی: هشتگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

6. از لوکیشن استفاده کنید!

لوکیشن یکی از بهترین قابلیت های اینستاگرام است که میتوانید از آن برای افزایش فالوور پیجتان استفاده کنید. برای این کار کافی است هنگام پست گذاشتن یک محل را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اگر از لوکیشن های پر مخاطب و بی جا استفاده کنید هیچ بازدید کننده ای به پیج شما نخواهد آورد. پس برای بازدهی بیشتر باید از لوکیشن های کم مخاطب و درستی استفاده کنید.

برای مثال اگر اهل آبادان باشید باید از لوکیشن آبادان استفاده کنید نه برزیل 🙂

7. فالوور فیک نخرید!

نداشتن اطلاعات کافی و خرید فالوور نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت. اینستاگرام به صورت واضح مخالفت خود را با فالوور فیک اعلام کرده است. با خرید فالوور فیک از منابع نامعتبر و یا خرید به صورت غیر اصولی، دستتان به سرعت برای اینستاگرام رو خواهد شد. حتی احتمال دارد شاهد جریمه‌های سخت و طولانی مدت اینستاگرام باشید.

اما اگر عزمتان را جزم کرده اید که پیدا خود را از صفر شروع نکنید، بهتر است آموزش خرید پیج اینستاگرام را بخوانید. با این کار مطمئن خواهید شد که با خرید پیج سرتان کلاه نمی‌گذارند.

اینستاگرام بشدت با فالوور فیک مخالف هست و اگر شما برای پیجتان فالوور فیک بخرید اینستاگرام پیج شما را جریمه خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: فالوور فیک چیست و چرا نباید از آن استفاده کنیم؟

8. از استوری اینستاگرام استفاده کنید.

افزایش فالوور با استفاده از استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام بهترین قابلیت برای نگهداری کاربرانتان است که پس از 24 ساعت حذف میشود. شما میتوانید با استفاده از این قابلیت روزانه استوری هایی قرار دهید، این کار باعث میشود که کاربرانتان روزانه پیج شما را پیگیری کنند و از آنفالو کردن پیج شما صرف نظر کنند.

یکی از مزیت های استوری نسبت به پست، تمام صفحه بودن آن است. سایز استوری اینستاگرام 1920 * 1080 پیکسل هست که میتوانید از این محیط نهایت استفاده را ببرید.

9. پیجتان را بیزینسی کنید.

افزایش فالوور با بیزینس پیج کردن اینستاگرام
بیزینس پیج اینستاگرام

قابلیت بیزینس پیج اینستاگرام یک قابلیت فوق العاده زیبا برای تحلیل پیشرفت پیجتان است که اگر بتوانید از آن استفاده کنید میتوانید روزانه پیشرفت پیجتان را ببینید و اطلاعات بسیار جزئی و دقیقی از پیجتان داشته باشید.

این قابلیت توسط خود شرکت اینستاگرام برای بهبود بخشیدن به پیج های کاری یا همان بیزینسی ایجاد شده است که برای شما اطلاعاتی نظیر تعداد بازدید هر پست ، تعداد اشتراک گذاری آن ، تعداد سیو ، تعداد کاربران آقا و خانم پیج شما ، مکان های بازدید کننده های شما ، بازه سنی آنها و… خواهد داد.

مقاله پیشنهادی: آموزش استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

10. استفاده کردن از سایر شبکه های اجتماعی

افزایش فالوور با شبکه سازی در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی همانند ریشه های یک درخت هستند که به یک دیگر متصل اند، اگر کاربران شما ببینند که شما نه تنها در اینستاگرام بلکه در سایر شبکه های اجتماعی نیز فعالیت میکنید ، بیشتر به کسب و کار شما علاقه مند خواهند شد.

از طرفی اگر اینستاگرام بفهمد که شما در سایر شبکه های اجتماعی نیز فعالیت میکنید، کسب و کار شما و همچنین شرکت شما را معتبر میشناسد و شما را در مسیر پیشرفت قرار میدهد؛ به دلیل اینکه شما راه های ارتباطی بیشتری با کاربران خود گذاشته اید و این کار برای پیج شما بسیار سودمند خواهد بود.

11. رفتار کاربران خود را تحلیل کنید!

اکانت‌های بیزینسی و کریتور ابزاری به نام Insight دارند که با آن می‌توانید رفتار کاربران را تحلیل کنید. این ابزار اطلاعات مفیدی مانند رنج سنی کاربران، جنسیت، زمان تعامل با پیج و چند مورد مهم دیگر دارد. این موارد می‌تواند کمک زیادی به شما در فهمیدن سلیقه کاربران و ساخت پست‌های مرتبط و در نتیجه افزایش فالوور کند.

خب این به چه دردی میخورد؟

اگر اطلاعاتی در باره رفتار کاربرانتان داشته باشید میتوانید به راحتی بازدید خود را بالا ببرید؛ برای مثال اگر پیج شما پیج زیور آلات هست در این صورت میتوانید بیشتر روی جذب خانم ها تمرکز کنید، و یا اینکه اگر پیج شما دارای کاربران زیادی هستند که سنشان در بازه 30 الی 40 هست، در این صورت میدانید که این کاربران تقریبا پس از ساعت 9 شب آنلاین میشوند چون تازه از کار برمیگردند و یا اگر بدانید پیج شما دارای کاربرانی جوانتر است بهتر است منتظر بمانید تا کاربرانتان از مدرسه یا دانشگاه برگردند تا بعد پست بگذارید و…

12. از ربات اینستاگرام استفاده کنید.

افزایش فالوور با ربات اینستاگرام
ربات اینستاگرام

یکی از راه های افزایش فالوور اینستاگرام ، افزایش فالوور با استفاده از ربات اینستاگرام میباشد.

اگر شما وقت کافی دارید میتوانید خودتان دست به کار شوید و هم پست ایجاد کنید و هم برای پیجتان کاربر جذب کنید ، ولی اگر وقت کافی ندارید میتوانید ربات اینستاگرام بخرید ؛ زیرا ربات اینستاگرام به تنهایی میتواند برای شما کاربر جذب کند و شما با خیال راحت به کار های دیگر خود رسیدگی کنید.

مزیتی که ربات اینستاگرام دارد بسیار زیاد است، اول اینکه اگر خودتان دست به کار شوید حداکثر میتوانید روزانه 8 الی 12 ساعت روی پیجتان وقت بگذارید و اینکه زود خسته میشوید و نا امید میشوید ، ولی اگر از ربات استفاده کنید؛ ربات برای شما 24 ساعته بدون خستگی کار میکند و اینکه بازدهی بسیار زیادی نسبت به کارکرد شما خواهد داشت.

دومین مزیت استفاده کردن از ربات بدون اینترنت بودن آن میتواند باشد ، یعنی اگر شما بخواهید خودتان دست به کار شوید باید ماهانه چند گیگ اینترنت مصرف کنید ولی اگر از ربات اینستاگرام استفاده کنید کافی است یک بار بخرید و دیگر ربات با خیال راحت و بدون اینترنت برای شما کار خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: بهترین ربات اینستاگرام برای جذب فالوور واقعی

13. پست های چالشی ویروسی درست کنید!

افزایش فالوور با پست های چالشی ویروسی
پست های چالشی اینستاگرام

آیا تابحال دیده اید که در اینستاگرام توسط دوستانتان به مسابقات و یا چالش هایی دعوت شده باشید و یا شما را در زیر پستی چالشی منشن کرده باشند؟

این جور پست ها و مسابقات بصورت ویروسی خیلی سریع پخش میشوند و افراد زیادی را بر پیج شما جذب میکنند.اگر شما هم بتوانید یکی از این مسابقات را راه اندازی کنید برای پیج شما بسیار خوب خواهد بود زیرا پیج شما خیلی خیلی سریع پیشرفت خواهد کرد. (البته اگر درست اجرا کنید!).

برای این کار میتوانید در گوگل و یا در خود اینستاگرام جستجو و تحقیق کنید.

14. با پیج های هم نوع خود تعامل داشته باشید!

افزایش فالوور - تبریک شرکت مرسدس به شرکت بی ام و به خاطر صد سالگی اش.

البته این به سیاست کاری شما بستگی دارد، اگر بخواهید میتوانید با پیج های رقیبتان تعامل داشته باشید ، همانطور که در تصویر نیز میبینید رقابت باعث پیشرفت شما خواهد شد.

میتوانید راه و روش ها و ایده های رقیبانتان را بررسی کنید و ببینید که چه کارهایی بهتر از آنها میتوانید انجام دهید و یا اینکه چه کار هایی بد تر از آنها انجام داده اید آنها را اصلاح کنید. در این صورت باید خودتان بدون تعامل پیش بروید.

15. پیوسته و زمانبندی شده پست بگذارید.

برای اینکه توجه اینستاگرام را جذب کنید باید بصورت پیوسته پست بگذارید و پست هایتان را بصورت زمانبندی شده مدیریت کنید؛ برای مثال نباید توی روز اول سه پست و توی روز دوم دو پست بگذارید.

و نکته دوم این است که باید به زمان پست گذاریتان نیز توجه داشته باشید، برای مثال هرروز راس ساعت هشت پست بگذارید؛ در این صورت الگوریتم های اینستاگرام پیج شما را به صورت مرتب چک میکنند و پس از مدتی میبینید که پست هایتان به اکسپلور اینستا نیز رفته اند.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر میخواهید به مسافرت بروید و دسترسیتان بصورت موقت به اینترنت ، قطع میشود باید پست هایتان را از قبل درست کرده و به دوستانتان بدهید و یا میتوانید از طریق ربات اینستاگرام پست های زمانبندی شده بفرستید.

میتوانید تمام پست های یک هفته را به صورت زمانبندی شده ، مرتب درست کنید و با خیال راحت به سفر بروید!

16. تبلیغات بخرید.

افزایش فالوور با تبلیغات در اینستاگرام

یکی دیگر از راه های افزایش فالوور اینستاگرام ؛ افزایش فالوور از طریق تبلیغات در اینستاگرام میباشد.

اکثر افراد به تبلیغات هیچ علاقه و اعتقادی ندارند و از دید آنها تبلیغات هزینه اضافی محسوب میشود. اما حرفه‌ای ها نظر متفاوتی دارند. از دید آن‌ها تبلیغات درست یک سرمایه گذاری است و هزینه آن مستقیم به شما برمی‌گردد.

اگر بتوانید تبلیغات را بصورت درست و هدفمند انجام دهید شاهد پیشرفت چشمگیر کسب و کارتان خواهید شد.

نمونه بارز این کار، تبلیغات شرکت‌هایی مثل پپسی و کوکاکولا است. این روزها کوکاکولا در حال رقابت با آب آشامیدنی است. اما آن‌ها همچنان از قدرت تبلیغات استفاده می‌کنند تا رشد کنند؛ چون از قدرت عظیم این صنعت آگاهند.

میتوانید چندین پیج در زمینه خودتان را بررسی کرده و با صرف هزینه کم از آنها تبلیغات بگیرید. برای این کار کافیست در خود اینستاگرام کلمه تبلیغات را جستجو کنید.

17. در وبسایت خود پیجتان را معرفی کنید.

اگر وبسایت یا وبلاگ دارید میتوانید لینک پیجتان را در داخل یک بنر معرفی کنید، این کار میتواند بازدهی بسیار خوبی برای پیجتان داشته باشد.

اگر این کار را انجام دهید علاوه بر اینکه بازدهی خوبی خواهید داشت، از طرف خود اینستاگرام نیز پیج معتبری محسوب می‌شوید. زیرا علاوه بر اینکه هر روز در اینستاگرام فعال هستید، توسط سایر پلتفرم‌ها نیز کسب و کار خودتان را پیگیری می‌کنید.

18. از تبلیغات آفلاین صرف نظر نکنید.

اگر کسب و کارتان را بصورت سنتی نیز ادامه میدهید میتوانید از این طریق نیز خودتان را (خودتان) تبلیغات کنید.

برای مثال میتوانید در کارت های تجاری خود و یا بنر های خود ویا… نام پیجتان را قرار دهید و اینکه دوستانتان و یا فامیلتان را به دنبال کردن پیج اینستاگرامتان دعوت کنید.

19. برای دنبال کنندگانتان در اینستاگرام پیشنهاد ویژه ارائه دهید.

اگر کسب و کار شما طوری است که برای مشتریان خود کالایی میفروشید و یا خدماتی ارائه میدهید میتوانید برای دنبال کنندگان در اینستاگرام پیشنهاد ویژه ارائه بدید.

برای مثال به پنج نفر از دنبال کنندگانتان که بصورت مرتب از شما خرید میکنند و یا از خدمات شما استفاده میکنند ، میتوانید تخفیف بدهید ، در این صورت این افراد وابستگی بیشتری به برند شما خواهند داشت.

همانطور که در بخش تبلیغات گفتم ، برای تخفیف به چشم هزینه نگاه نکنید، شرکت هایی مثل اسنپ و یا دیجی کالا که غول هایی در زمینه خود محسوب میشوند نیز برای مشتریانشان که بصورت مرتب از آنها خرید میکنند ، تخفیفات ویژه ای قائل میشوند.

20. از حاشیه دوری کنید.

یادتان باشد که در کسب و کارتان چه آنلاین و چه آفلاین باید هیچ تبعیضی نداشته باشید.

برای شما هر فرد این دنیا فقط و فقط میتواند به عنوان یک مشتری باشد. یادتان باشد که فرقی نمیکند به کی خدمات میدهید،
چه سیاه چه سفید ، چه فقیر و چه پولدار؛ باید برای تمامی افراد جامعه به یک اندازه احترام بگذارید.

نباید برای یک واقعه یا اتفاق با پیجتان نظر بدهید زیرا شما به عنوان یک نفر نیستید شما یک برند هستید، اگر هم مشتاق نظر دهی هستید میتوانید برای خودتان پیج جداگانه ای بسازید و با آن نظر بدهید.

21. از ابزارهای جدید استفاده کنید.

ابزارهایی مانند ریلز اینستاگرام می‌توانند به شما در جذب فالوور جدید کمک زیادی کنند. ریلز یک قابلیت جدید برای ساخت ویدیوهای کوتاه و جذاب است. اینستاگرام معمولا به قابلیت‌های جدید خود بیشتر میدان می‌دهد تا شاهد رشد آن‌ها باشد. شما به سادگی می‌توانید از این دست و دلبازی اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. فراموش نکنید که خلاقیت مهم ترین چاشنی این ویدیوهاست. پس محدود به روش‌های قدیمی نشوید.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با روش‌ها عملی برای افزایش فالوور واقعی آشنا کنیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد. نظر شما در مورد جذب فالوور واقعی چیست؟ آیا تجربه‌ای در این مورد داشته‌اید؟ نظر خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید متشکریم!

4.4/5 - (17 امتیاز)