تبلیغات اسپانسر اینستاگرام قابلیتی است که از جانب خود شرکت اینستاگرام به صفحه های بیزینس (Business) مشغول در آن اجازه می دهد تا قادر باشند پست های خود را به شکلی هدفمند برای مخاطبین مورد نظر خود نمایش دهند. این نوع از تبلیغات به دو شکل تبلیغات در فیلد اینستاگرام و تبلیغات در استوری اینستاگرام صورت می گیرد.

به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که گزینه Promote در صفحه یا در زیر یکی از پست های  شما از سوی اینستاگرام به نمایش در آمده باشد این دکمه دقیقا همان گزینه مربوط به تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام هست که با انتخاب و لمس آن می توانید به فرایند تبلیغات اسپانسر وارد شوید.

از نکات قابل توجه در این مدل از تبلیغات این است که مخاطبان محتواهای شما را کاربرانی تشکیل می دهند که دنبال کننده صفحه شما نمی باشند و شما با بکارگیری این قابلیت اینستاگرام می توانید مخاطبان محتوای تبلیغاتی خود را مبتنی بر سن، جنس، محل سکونت و … فیلتر نمایید و اینکه شما در حالت عادی نمی توانید در پست های اینستاگرام لینکی قرار دهید ولی در حالت اسپانسرشیپ اینستاگرام این کار امکان پذیر می گردد و شما قادر خواهید بود برای محتواهای تبلسغاتی خود لینک گذاری کنید.

تبلیغات اسپانسر به صورت پست

محتوای تبلیغاتی شما در حالت نخست در مابین پست های صفحه هوم اینستاگرام به مخاطبان مورد نظر شما به نمایش در می آید در این حالت شما خواهید توانست عکس و ویدئو های خود را دربازه زمانی محدود یک دقیقه ای و یا چند اسلاید را در قالب محتوای تبلیغاتی خود به اینستاگرام ارائه دهید.

تبلیغات اسپانسر به صورت استوری

در این حالت محتوای تبلیغاتی مد نظر شما در قالب استوری در لابه لای استوری های ذیگر به کاربران نمایش داده خواهد شد، در این حالت نیز شما می توانید محتوای تبلیغاتی خود را با محدودیت زمانی 15 ثانیه به شکل عکس یا ویدئو به اینستاگرام ارائه بدهید.

هزینه تبلیغات اسانسر در اینستاگرام

این هزینه در روش فوق بر اساس میزان تعداد نمایش و تعداد کلیک ها محاسبه می گردد و مبتنی بر اعمال میزان فیلترهایی که روی کاربران انجام داده اید مانند انتخاب یک موقعیت جغرافیایی خاص به منظور نمایش محتوای تبلیغاتی، هزینه برای هر کلیک یا هر بار نمایش از طریق اینستاگرام حساب شده و نرخ حدودی این مدل از تبلیغات بین 20 سنت الی 2 دلار برای هر بار کلیک و یا 5 دلار به ازای هر هزار نمایش خواهد بود.

با عنایت به متوسط هزینه تعیین شده برای این مدل از تبلیغات و با توجه به نرخ فعلی دلار تقریبا هر هزار نمایش حدود بیش از 70 هزار است که همین مقدار از نمایش تبلیغات در صفحات اینستاگرامی در ایران چیزی حدود بیش از 5 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت که با توجه به نوسانات و بالا بودن نرخ دلار در ایران استفاده از تبلیغات اسپانسر در ایران از لحاظ اقتصادی به صرفه نخواهد بود.

از سوی دیگر امکان نمایش تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در ایران برای همه وجود ندارد و برای بسیاری از افراد تبلیغات اسپانسر اینستارام در ایران قابل مشاهده نمی باشد که آن را می توان به عنوانی یکی از معایب تبلیغات اسپانسر دانست.

تبلیغات اسپانسری می‌تواند بسیار پر هزینه باشد. در عوض شما می‌توانید از سایر روش‌های گفته شده در مقاله تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید.

نحوه ایجاد تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

استفاده از سرویس Facebook Ad Manager یکی از بهترین روش های ایجاد تبلیغات اینستاگرام است که در اصل تبلیغات در فیسبوک هم به همین روش انجام می گیرد. در ادامه این مطلب به روش ایجاد تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام از طریق فیسبوک می پردازیم.

نکته ای که قبل از انجام هر کاری باید مدنظر داشته باشید این مورد است که باید صفحه اینستاگرام شما بیزنسی باشد.

مقاله پیشنهادی : آموزش استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

1. ورود به سرویس مدیریت تبلیغات فیسبوک

برای آغاز کار باید در گام نخست به سرویس مدیریت فیسبوک وارد شوید و سپس بوسیله اطلاعات موجود در صفحه فیسبوک خود لاگین کنید.

2. کمپین خود را ایجاد نمایید

در صفحه Facebook Ad Manager به بخش Campaigns وارد شده و گزینه Create را انتخاب نمایید تا بدین ترتیب یک کمپین جدید برای شما ساخته شود، در سرویس تبلیغات فیسبوک هر حرکت تبلیغاتی بایستی در قالب یک کمپین قرار گیرد بنابر این پس از انجام هر کاری باید کمپین مربوطه را ایجاد کنید.

3. نحوه ایجاد کمپین خود را انتخاب کنید

در صفحه فیسبوک مربوط به ساخت کمپین دو روش مختلف به منظور ساخت کمپین تبلیغاتی به شما پیشنهاد می شود که یکی روش Campaign Shell است که در واقع فقط مربوط به استراتژی کمپین است و کمپین کامل و قابل اجرا نیست و دیگری استفاده از گزینه Complete Campaign است که یک کمپین تبلیغاتی کاملا اجرایی است. بنابراین به منظور ایجاد تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام باید گزینه Complete Campaign را انتخاب نمایید.

4. هدف گذاری کمپین خود را باید مشخص کنید

در صفحه Create new Campaign این قابلیت تعبیه شده که می توانید با استفاده از آن هدف خود را از ایجاد کمپین تبلیغاتی مشخص نمایید ، لازم به ذکر است که در ادامه روند کار نیز تمام هزینه های کمپین مبتنی بر همین هدف گذاری محاسبه خواهند شد.

برای مثال چنانچه هدف گذاری خود را روی گزینه Reach  قرار بدهید هزینه تبلیغات شما هم بر هیمن اساس محاسبه می شوند پس باید نهایت دقت را در انتخاب هدف گذاری خود داشته باشید، در ادامه مطلب به معرفی انواع هدف گذاری ها خواهیم پرداخت.

نکته مهم در این مورد این است که تمام این هدف گذاری ها از جانب اینستاگرام پشتیبانی نمی شوند و بیشتر آنها فقط مخصوص فیسبوک هستند، در زیر به انواعی از هدف گذاریهایی که توسط اینستاگرام پتیبانی می شوند اشاره می کنیم:

Brand awareness (برند آگاهی)

Reach (تعداد بیننده)

Traffic (تعداد کلیک روی لینک)

App installs (تعداد نصب)

Engagement (تعدادتعامل)

Views (تعداد پخش ویدئو)

Conversion (نرخ تبدیل روی سایت یا اپ)

Brand awareness

این مورد ساده ترین نوع هدف گذاری تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام است که نحوه کار آن به این شکل است که در آن اینستاگرام محتوای تبلیغاتی شما را برای افرادی که احتمال می دهد این محتوا برای آنها جذاب باشند به نمایش در می آورد و بدین ترتیب محتوا را برای افراد یبشتری نمایش می دهد.

Reach

در حالت Reach اینستاگرام هزینه تبلیغات اسپانسر را بر مبنای تعداد افرادی که محتوای تبلیغاتی شما را مشاهده کرده اند محاسبه می نماید و این روش جزء رایج ترین روش ها به منظور هدف گذاری کمپین ها در اینستاگرام محسوب می شود.

Traffic

در صورتی که هدف شما از ایجاد کمپین تبلیغات اسپانسر اینستاگرام افزایش دادن میزان ترافیک وب سایت است Traffic نوع مناسب هدف گذاری برای شماست. در این مدل از هدف گذاری هزینه تبلیغات بر مبنای تعداد ورود به سایت محاسبه می گردد.

App installs

اگر چنانچه محتوای تبلیغاتی شما درباره یک اپلیکیشن موبایل است این نوع مناسب هدف گذاری برای شماست در حالت مذکور هزینه تبلیغات بر مبنای تعداد نصب اپلیکیشن حساب می شود.

Engagement

در این نوع از هدف گذاری هزینه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام براساس تعداد تعاملات مخاطبان با محتوای تبلیغاتی محاسبه می گردد.

Views

اگر محتوای تبلیغاتی شما شامل یک ویدئو است این هدف گذاری مناسب شماست چون در این نوع هزینه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام بر مبنای تعداد نمایش ویدئو محاسبه می شود.

Conversion

چنانچه هدف شما از انجام تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام انجام فرایندی در سایت بوسیله کاربران مانند خرید محصول و یا ثبت نام کردن در سایت است این نوع از هدف گذاری برای شما مناسب خواهد بود چون در این حالت تعداد انجام آن فرایند خاص ملاک محاسبه هزینه تبلیغات اسپانسر خواهد بود.

5. مخاطبین هدف کمپین خود را مشخص کنید

خصوصیت مثبت اصلی تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام در مقایسه با روش های تبلیغاتی دیگر موجود در این شبکه اجتماعی، قابلیت هدفمند کردن مخاطبین هدف است که در روش های دیگر به هیچ عنوان اجرایی نیست، این مدل از تبلیغات این امکان را به فرد تبلیغ کننده می دهد که مخاطبان هدف کمپین تبلیغاتی خود را بر مبنای موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، زبان، جمعیت شناسی، علایق، ارتباطات و … انتخاب نموده و با استفاده از این روش تبلیغات هدفمندتری را تجربه کند.

موقعیت جغرافیایی

با بکارگیری این روش شما قادر به فیلتر کردن مخاطبین هدف خود براساس موقعیت جغرافیایی خواهید بود. نحوه فیلتر کردن را می توانید به شکل حذف کردن یک منطقه خاص و یا اینکه انتخاب یک یا چند منطقه خاص انجام دهید برای مثال انتخاب کشور ایران به عنوان یک موقعیت جغرافیایی و حذف اصفهان از آن. در این صورت ساکنان تمام مناطق ایران به غیر از اصفهان هدف کمپین تبلیغاتی شما قرار می گیرد.

موقعیت جغرافیایی می تواند براساس شهر، استان، کشور و حتی کد پستی انتخاب شود.

جمعیت شناسی

در این حالت مخاطب هدف کمپین تبلیغاتی شما، افرادی را شامل می شود که در یک جمعیت خاص قرار گرفته اند. به طور مثال افرادی که اجاره دهنده ملک هستند، ولی با توجه به قابل استفاده نبودن این قابلیت در کشور ما و در دست نبودن اطلاعات درست از کاربران، در صورتی که قصد راه اندازی کمپین تبلیغاتی اسپانسر اینستاگرام را دارید این فیلد را خالی نگه دارید.

علایق

در این فیلد شما افراد علاقه مند به یک حوزه خاص و یا یک موضوع بخصوص را که دنبال کننده محتواهای مرتبط با آن موضوع خاص هستند را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب می کنید. به عنوان مثال افراد علاقه مند به سینما یا حوزه موسیقی را در نظر بگیرید که اینستاگرام این علایق را توسط صفحاتی که هر فردی دنبال می کند به دست می آورد.

رفتار

این فیلد هم به خاطر نبود اطلاعات کافی از کاربران در ایران چندان کاربردی ندارد. ولی به طو کلی می توان گفت این بخش جامعه هدفی را شامل می شود که پیرو رفتار خاصی در شبکه های اجنماعی هستند.

6. محل نمایش کمپین خود را مشخص نمایید

این مرحله به این نکته اشاره دارد که کمپین تبلیغاتی ایجاد شده توسط شما قادر است در چه فضایی اکران شود، فیسبوک یا اینستاگرام، پست یا استوری، و باید محل یا محل های مورد نظر را انتخاب کنید.

7. مشخص کردن بودجه و زمانبندی برای آن

این مرحله نیز همانند مراحل تعیین بودجه در پلتفرم های دیگر تبلیغاتی است مانند پرتال های تبلیغات کلیکی و یا تبلیغات گوگل ادز و حساسیت خاصی نیاز ندارد شما فقط در این مرحله باید چگونگی بودجه بندی (بودجه هفتگی یا روزانه و …) و همچنین در گام بعدی زمان اکران کمپین را تعیین نمایید. شما با استفاده از این قابلیت زمانبندی مشخص می کنید که در چه بازه زمانی کمپین تبلیغات اسپانسر اینستاگرام اکران شود.

8. نحوه بودجه بندی کمپین خود را مشخص نمایید

در این مرحله فیسبوک به شما این امکان را فراهم می کند که چگونگی زمانبندی کمپین را تعیین کنید. دو انتخاب برای شما در این مرحله وجود دارد، بودجه بندی اتوماتیک و بودجه بندی دستی. حال باید ببینیم هر کدام از این بودجه بندیها به چه نوی عمل می کنند :

در بودجه بندی نوع اتوماتیک فیسبوک با در نظر گرفتن بودجه کلی کمپین شما ، آن را بگونه ای تنظیم می کند که شما بتوانید بهترین نتیجه را با صرف کمترین هزینه بدست آورید و در بودجه بندی دستی، اختیار کامل با خود شماست که تصمیم بگیرید چگونه کمپین خود را بودجه بندی کنید، با توجه به نوسانات موجود در نرخ ارز این روش برای شما بهتر از روش بودجه بندی اتوماتیک خواهد بود. چون کنترلی روی بودجه بندی اتوماتیک نمی توانید اعمال کنید و این امر ممکن است هزینه های زیادی به کمپین تبلیغاتی شما تحمیل کند.

در مرحله بعدی نیز این امکان را دارید تا نحوه اکران کمپین خودتان را انتخاب نمایید که این مرحله نیز شامل دو قسمت می شود دو حالت استاندارد و شتابدهی شده ، در حات استاندارد تبلیغات شما به شکل نرمال نمایش داده می شود و در طول روز به شکلی به نمایش در می آید که روز آخر تبلیغ شما در حالت اکران قرار گیرد ولی در حالت شتابدهی شده کمپین شما به نحوی اکران می شود که در سریع ترین زمان به مخاطبان نمایش داده شود این حالت به اتمام سریعتر بودجه روزانه شما منجر خواهد شد. بنابراین حالت استاندارد انتخابی بهتری خواهد بود.

9. محتوای تبلیغاتی خود را ایجاد کنید

در این گام شما باید اقدام به ایجاد محتوای تبلیغاتی خود نمایید، شما در این مرحله می توانید محتوای تبلیغاتی خود بر اساس سبک های مختلفی مانند پست، اسلاید و یا ویدئو وارد نمایید، شما هم چنین می توانید برای پست یا استوری تبلیغاتی خود لینک خاصی را وارد نمایید، این لینک در قسمت زیر پست شما برای مخاطبین تبلیغات اسپانسر نمایش داده می شود ، با لمس آن کاربران می توانند وارد آن صفحه شوند ، لینک مربوطه می تواند لینک وبسایت یا لینک یک محصول یا هر لینک دیگری را شامل شود.

محتوای تبلیغاتی به شکل پست

فرمت های png ، jpg برای عکس قابل قبول هستند.

اندازه عکس ارسالی حداکثر 30 مگابایت می تواند باشد.

عرض تصویر باید حداقل 600 پیکسل باشد.

تناسب یا Ratio تصویر باید مابین 4.5 تا 16.9 باشد

کپشن پست تبلیغاتی حداکثر باید 2200 کاراکتر باشد.

حداکثر تعداد هشتگ 30 هشتگ است.

اهداف قابل قبول برای این نوع محتوای تبلیغاتی: App installs ، Conversion ، Traffic ، Reach ، Post engagement Brand awareness ، Lead generation

جملاتی که برای لینک می توانند قرار گیرند: Contact us ، Get ، Call now ، Book now ، Apply now ، Download Get showtimes ، Learn more ، Direction

محتوای تبلیغاتی به صورت استوری

تناسب یا Ratio تصویر بهتر است 9:16 باشد.

عرض تصویر حداقل باید حدود 600 پیکسل باشد.

 اهداف قابل قبول برای این نوع محتوای تبلیغاتی : App installs ، Conversion ، Traffic ، Reach ، Lead generation

جملاتی که می توانند برای لینک قرار گیرند: Download ، Contact us ، Book now ، Apply now،

محتوای تبلیغاتی به صورت ویدئو

رزولوشن ویدئو باید حداکثر 1080 * 1080 باشد.

حجم ویدئو ارسالی باید حداکثر 4 گیگابایت باشد.

تناسب یا Ratio تصویر باید مابین 4.5 تا 16.9 باشد.

مدت زمان ویدئو حداکثر باید 60 ثانیه باشد.

ویدئو می تواند کپشن نداشته باشد.

مقاله پیشنهادی : چگونه یک کپشن (caption) خوب بنویسیم؟

کپشن ویدئو حداکثر می تواند 125 کاراکتر داشته باشد.

تعداد حداکثر هشتگ 30 باشد.

مقاله پیشنهادی : هشتگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اهداف قابل قبول برای این نوع محتوای تبلیغاتی: Lead ، Conversion ، Traffic ، Raech ، Post engaaement ، Brand awareness ، Generation

جملاتی که به عنوان لینک قرار می گیرند:  Cintact us ، Call now ، Book now ، Apply now ، Download

محتوای تبلیغاتی به شکل ویدئو استوری

رزولوشن ویدیو حداکثر باید 1080 * 1080 باشد.

حجم ویدیو ارسالی حداکثر 4 گیگابایت باشد.

مدت زمان ویدئو حداکثر 15 ثانیه باشد.

تناسب یا Ratio تصویر حداکثر 9:16 باشد.

اهداف قابل قبول برای این نوع از محتوای تبلیغاتی: App installs ، Conversion ، Traffic ، Reach ، Lead generation

جملاتی که می توانند به عنوان لینک باشند: Contact us، Call now ، Book now، Apply now ، Download

محتوای تبلیغاتی به صورت اسلاید

فرمت های png ، jpg قابل قبول برای عکس می باشند.

اندازه قابل قبول عکس ارسالی حداکثر 30 مگابایت باشد.

عرض تصویر حداقل 600 پیکسل باشد.

تناسب یا  Ratio تصویر مابین 4:5 تا 16:9 باشد.

کپشن پست تبلیغاتی تا 2200 کاراکتر باشد.

حداکثر تعداد هشتگ 30 هشتگ باشد.

مدت زمان ویدیو حداکثر 30 ثانیه باشد.

اهداف قابل قبول برای این نوع محتوای تبلیغاتی:  Lead ، Converstion ، Traffic ، Reach ، Brand awareness ، Generation

جملاتی که می توانند لینک قرار گیرند:us  Contact ، Call now ، Book now ، Apply now ، Download

Rate this post