تبلیغات در پیج های اینستاگرام اخیرا به یکی از منبع درآمد زایی ها در کسب و کار آنلاین تبدیل شده است ولی آیا واقعا میتوان از این طریق درآمد میلیونی داشت؟

اگر چنانچه شما هم صاحب یک کسب و کار هستید مطمئنا به تبلیغ در اینستاگرام فکر کرده اید. ما در این مقاله به موضوع تبلیغات در پیج های اینستاگرام و چگونگی محاسبه تعرفه آنها خواهیم پرداخت. ولی قبل از پرداختن به این موضوع یک سری مباحث کلی در مورد تبلیغات در اینستاگرام را ارائه می کنیم.

به جرات می توان گفت که این روزها اینستاگرام به بستری مهم و استراتژیک برای صاحبان کسب و کارها و فرصتی برای شکوفایی و رونق گرفتن بیش از پیش آنها تبدیل شده است. اینستاگرام بزرگترین رسانه و شبکه اجتماعی به منظور نشان دادن محصولات و تبلیغات شماست. برای ارائه تبلیغات و رسیدن به نتیجه مطلوب در اینستاگرام باید هوشمندانه عمل کنید.

حال این پرسش پیش می آید که اصلا چگونه باید تبلیغ کنیم که به افزایش فالوور و در نتیجه منتهی به رونق کسب و کارمان شود؟ تبلیغ را در صفحه خودمان ارائه دهیم یا اینکه از روش واگذاری تبلیغات به سلبریتی ها و اینفلوئنسرها در اینستاگرام استفاده کنیم؟ یا شاید هم استفاده از تبلیغات اسپانسر روش بهتری باشد؟

مقاله پیشنهادی : اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

به طور قطع هر کدام از روشهای فوق دارای نکات قوتی هستند و حتما به نحوی به کار شما خواهند آمد. اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که کدام روش بهتر به کار ما می آید و می تواند سازگاری بیشتری با بودجه مورد نظر ما داشته باشد. برای مثال استفاده از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام که توسط خود این کمپانی انجام می گیرد در ایران دارای محدودیت هایی است و هزینه آن هم نسبتا بالاست. و یا تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ که در آن افراد معروف این کار را انجام می دهند بیشتر مناسب برای بیزینس های بزرگ و کلان هست و هزینه های آن برای یک کسب و کار نوپا به صرفه نیست.

بنابراین با توجه مطالب ذکر شده و محدودیت های موجود در هر کدام از روشهای فوق، ما در این مقاله یک روش تبلیغاتی در اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد که می تواند برای همه کسب و کارها مفید واقع شود. در این روش شما می توانید به سادگی و فقط با کمی رفتار هوشمندانه کسب و کار خود را گسترش داده و فالوور جذب نمایید. در ادامه با ما همراه باشید.

این روش جادویی تبلیغات در پیج ها یا همان صفحات بزرگ اینستاگرام است. به این معنی که شما یک بنر تبلیغاتی تهیه کرده و برای یک صفحه بزرگ در اینستاگرام ارسال می کنید و آنها در ازای قرار دادن آن در پیج خود از شما پول دریافت می کنند. اما نکته بسیار مهم در مورد این روش تبلیغاتی این است که این روش دارای دو مرحله مهم ، یکی مرحله آماده سازی بنر و دیگری نحوه انتخاب صفحه بزرگ اینستاگرامی می باشد که این دو مرحله باید با رعایت یک سری ریزه کاریهای بسیار حیاتی و مهم همراه باشد تا بتواند در افزایش میزان فالوورهای شما موثر واقع شود. برای شروع ابتدا به این موضوع بپردازیم که اصلا به چه صفحاتی صفحات بزرگ می گوییم؟

تبلیغات در صفحات بزرگ در اینستاگرام

قطعا یک سری صفحات بزرگ اینستاگرام را دیده اید که دارای فالوورهای بسیار زیاد مثلا در حدود K100؟  K200؟ هستند و به شکل روز افزون در حال افزایش فالوورها بوده و در این زمینه از دیگران پیشی گرفته اند. به نظرتون مقدار بالای فالوور می تواند ملاک بزرگ بودن صفحه اینستاگرامی باشد خیر! چون صرفا بالا بودن میزان فالوور نمی تواند دلیل بر بزرگ بودن آن صفحه باشد. برای سپردن تبلیغ به صفحات بزرگ اینستاگرام ابتدا باید بتوانید این صفحات را شناسایی کنید. یک صفحه بزرگ اینستاگرامی دارای دو ویژگی مهم است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1. فالوورهای زیاد داشته باشد

قبلا هم اشاره کردیم که بزرگ بودن عدد فالوورهای یک صفحه نمی تواند دلیل بر بزرگ بودن یک صفحه باشد چون ممکن است بسیاری از پیج ها دارای فالوورهای فیک و تقلبی باشند. در صورتی که شما به صفحه های دارای فالوور فیک تبلیغ بدهید، قطعا تبلیغ شما بازخورد خوبی نخواهد گرفت چون که اصلا دیده نمی شود. شما باید قادر به تشخیص واقعی بودن فالوورهای صفحات باشید ، پی بردن به این مسئله چندان دشوار نیست در زیر چند روش ساده برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن صفحات اینستاگرام را باهم می ببینیم:

یک راه ساده ضرب کردن تعداد فالوورهای یک صفحه در 16% است. عدد حاصله باید با تعداد لایک هایی که در زیر پست های آن صفحه وجود دارد مساوی باشد. به بیان ساده تر 16 % فالوورهای شما، عکسهای شما را لایک می کنند. این عدد تقریبی بوده و امکان دارد کمی بالا پایین شود اما مطمئنا بعد از گذشت مدتی به سادگی می توانید به فیک یا اصلی بودن فالوورهای یک پیج پی ببرید.

اما امکان دارد بعضی پیجها اقدام به خرید لایک برای پست های خود بکنند پس باید به لیست فالوورهای پیج مورد نظر رفته و آن را چک نمایید اگر چنانچه اکثریت فالوورهایش بدون عکس بودند قطعا این صفحه فیک هست.

اما بازهم نمی توان اطمینان کرد چون برخی از صفحات برای ویدیوهای خود بازدید هم خریداری می کنند. پس باید تعداد فالوورها را با تعداد کامنت ها مقایسه کنید. کامنت ها را چک کنید. قوانین موجود درباره میزان کامنت ها ضد و نقیض هست و قاعده کلی برای این امر وجود ندارد که ضرب و تقسیم کنیم. اما خودتان می توانید با چک کردن آنها و پی بردن به این نکته که آیا تناسبی میان تعداد کامنت ها با تعداد فالوورها وجود دارد یا نه؟ برای مثال اگر برای یک پیج با 55 هزار فالوور، سه کامنت وجود داشته باشد قضیه کمی مشکوک به نظر می رسد.

نکته آخر: شما باید مشخص کنید که چه میزان بازدید برای تبلیغ در اینستاگرام مد نظر شماست. به عنوان مثال می خواهید تبلیغ شما 1000 لایک بخورد. شما می توانید تبلیغ خود را به یک پیج واقعی بدهید که عکسهایش هزار لایک واقعی می خورد و یا اینکه تبلیغ خود را به یک پیج فیک که 2000 لایک می خورد بسپارید که تنها 1000 تای آن واقعی است. این انتخاب خود شماست.

2. تخصصی باشد

اگر نگاهی به صفحات بزرگ اینستاگرام بیندازید متوجه خواهید شد بیشتر آنها به شکل تخصصی هستند. تخصصی بودن به این معنی است که فعالیت آنها در یک حوزه مشخص صورت می گیرد. تخصصی بودن یک صفحه می تواند باعث افزایش فالوور اینستاگرام در صفحه مربوطه شود. اما نه افزایش فالوور به شکل معمولی…

بلکه یک افزایش فالوور با یک استراتژی هدفمند! یعنی صفحه تخصصی باعث هدفمند شدن تبلیغات می شود. برای مثال زمانی که یک صفحه اینستاگرام فقط در زمینه آموزش آشپزی فعالیت می کند، افرادی که طرفدار آشپزی هستند آن را فالو کرده و پست هایش را همواره دنبال می کنند. پس اگر شما یک رستوران دار هستید یا سفارش ژله در منزل خود می گیرید، بهترین گزینه برای تبلیغ پیج شما در صفحه بزرگ اینستاگرام همین پیج آموزش آشپزی می تواند باشد. به این دلیل که مخاطبان شما گروه مشخصی بوده و تبلیغ شما توسط کسانی دیده می شود که دوست دارند پست های آشپزی را ببینند.

در اینستاگرام چندین پیج پر فالوور و معتبر در زمینه های مختلف و مرتبط با هر تخصص و کسب و کاری وجود دارد.

مطالب عنوان شده دو ویژگی مهم یک صفحه بزرگ در اینستاگرام بودند. برای داشتن یک تبلیغ موفق سعی کنید این دو ویژگی را برای پیج هایی که قصد دارید تبلیغات خود را به آنها بسپارید مد نظر داشته باشید. اکنون به این موضوع که اصلا برای تبلیغ در پیج های بزرگ اینستاگرام چه شرایطی باید مهیا باشد. می پردازیم.

شرایط تبلیغ در پیج های بزرگ اینستاگرام چیست؟

تا اینجا به این موضوعات که صفحات بزرگ اینستاگرام چه پیج هایی را شامل می شود و دارای چه ویژگی های است پی بردیم. اکنون باید چه کنیم؟ قدم بعدی چیست؟ گام بعدی آشنا شدن با هزینه تبلیغات در اینستاگرام خواهد بود.

تیلیغات اینستاگرام در صفحات بزرگ به سه صورت انجام می پذیرد:

1. تبلیغات بنری

منظور از بنر در این گونه از تبلیغات، صرفا عکس هست، نه ویدیو. شما یک بنر تبلیغاتی تهیه کرده و آن را برای تبلیغ به یک صفحه بزرگ اینستاگرامی می سپارید. (نکته: در این نوع از تبلیغات طراحی بنر به اندازه صفحه ای که برای امر تبلیغ انتخاب می کنید با اهمیت است. بنر طراحی شده باید دارای جذابیت لازم باشد.) نرخ این نحوه تبلیغ در اینستاگرام اغلب به صورت ساعتی محاسبه می گردد.

2. تبلیغات ویدیویی

این نوع از تبلیغات فقط مختص ویدیو است. به این صورت که شما از کسب و کار خود یک ویدیو تهیه کرده و آن را برای تبلیغات به صفحات بزرگ ارسال می کنید. چون ویدیو نسبت به تبلیغات بنری تا حدودی متفاوت است، مسلما نحوه محاسبه قیمت آن نیز متفاوت تر خواهد بود. پیج های بزرگ اغلب به منظور محاسبه قیمت تبلیغات ویدیویی دو پیشنهاد ارائه می دهند:

روش اول همانند تبلیغات بنری است. به این صورت که شما ویدیوی مورد نظر خود را برای تبلیغ در یک صفحه بزرگ گذاشته و به ازای 24 ساعت تبلیغ و یا هر مدت زمانی که مورد نظر شماست برای آن هزینه پرداخت می کنید. قیمت ها تقریبا در محدوده ی قیمت های تبلیغات بنری است.

در روش دوم هزینه تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام بر مبنای میزان بازدید آن حساب می شود. به عنوان مثال شما برای ویدیوی خود 1000 بازید می خواهید بر این اساس ادمین صفحه مورد نظر تبلیغ شما را پس از اینکه 1000 بازدید خورد پاک می کند.

3. تبلیغات استوری

تبلیغات استوری اینستاگرام
تبلیغات استوری اینستاگرام

منظور از تبلیغات استوری، همان تبلیغ در استوری است. در این مدل از تبلیغات اینستاگرامی، شما بنر مورد نظر خود را به یک صفحه بزرگ می دهید تا به مدت 24 ساعت آن را در استوری خود قرار داده و به این صورت تبلیغ نماید. این مدل از تبلیغات اغلب برای کسانی مناسب و با صرفه است که محصولی برای فروش دارند یا اینکه منظور آنها از تبلیغ هدایت مخاطبان به وب سایتشان است.

چون که اینستاگرام به پیج هایی که میزان فالوورهای آنها بیش از 10 هزار باشد این قابلیت را ارائه می دهد تا بتوانند در استوری خود لینک قرار دهند. برای افزایش دادن میزان فالوور بودن لینک تاثیر زیادی می تواند داشته باشد زیرا می توانید با بالا کشیدن لینک مستقیم به فروشگاه اینترنتی، به وب سایت یا هر لینک مورد نظر دیگری وصل شوید. تعرفه تبلیغات در استوری به دو شکل محاسبه می گردد:

روش اول دقیقا مثل تبلیغات بنری است که قبلا ذکر شد. یعنی حدودا همان 50 تا 400 هزار تومان است اما این مقدار بستگی زیادی به نوع صفحه و میزان فالوورهای آن صفحه دارد.

روش دوم به این صورت است که هزینه استوری شما بر مبنای میزان بازدید مورد محاسبه قرار می گیرد. به این نحو که در ازای هر 1000 بازدید که تبلیغ در اینستاگرام برای شما در پی دارد، شما باید حدود 6 هزار تومان پرداخت کنید. فقط توجه داشته باشید که در اینجا منظور از بازدید Reach نیست. بلکه Impression مورد نظر است بدین معنی که ملاک چند بار دیده شدن تبلیغ شما در پیج مورد نظر است. نه اینکه بوسیله چند نفر دیده شده است. امکان دارد تبلیغ شما 1000 بار بازدید داشته باشد ولی این به معنای این نیست که هزار نفر آن را مشاهده کرده اند احتمال دارد این بازدید توسط افراد تکراری صورت گرفته باشد.

Rate this post