تولید محتوا در اینستاگرام به قدری مهم و قدرت درآمد زایی بالایی دارد که شما با جستجوی چند کلمه در اینستاگرام میتوانید پیج های موفقی را پیدا کنید که بدون صرف کردن هیچ هزینه ای توانسته اند با محتوا سازی اصولی فالوور های بالایی را برای پیج خود جمع کنند.

اصولی ترین روش افزایش فالوور در اینستاگرام تولید محتوا میباشد. اگر شما هم از آن دسته از افرادی باشید که دنبال جذب فالوور واقعی بوده اید و بررسی های زیادی را در این مورد داشته اید قطعا با موارد زیادی برای افزایش فالوور در اینستاگرام روبرو شده اید مانند:

  • استفاده از ربات اینستاگرام
  • تبلیغات در اینستاگرام
  • افزایش فالوور به صورت فیک

و روش های دیگر که برای استفاده از این موارد باید هزینه اضافه ای را در برنامه خود داشته باشید. اما بحث تولید محتوا به نحوی میباشد که شما تنها با کمی وقت گذاشتن و طراحی محتوا به صورت اصولی میتوانید بازدید کننده های پیج خود را افزایش دهید.

در ضمن اگر خودتان هم وقت و یا حرفه ای در طراحی پست و استوری در راستای موضوع پیج خود نداشته باشید. بهترین نوع سرمایه گذاری برای پیشرفت پیج همین هزینه کردن و سپردن تولید محتوا به دست کار بلدان در این حوزه میباشد.

انتخاب نوع تولید محتوا در اینستاگرام

برای تولید محتوا در اینستاگرام ابتدا باید هدف خود را در مورد این که میخواهید در چه موضوعی محتوا سازی انجام دهید را تعیین کنید. برای این کار باید ابتدا هدف خود از تولید محتوا را مشخص کنیم که اصلا برای چه چیزی میخواهیم برای طراحی پست و استوری در اینستاگرام هزینه و وقت بگذاریم.

اکثر افرادی که میخواهند در اینستاگرام به صورت اصولی اقدام به محتوا سازی کرده باشند پیج های فروشگاهی را مدیریت میکنند و به قولی هدف از ایجاد و مدیریت پیج، فروش محصولات خودشان میباشد.

باید در تولید محتوا پیج های فروشگاهی از نهایت خلاقیت خود استفاده کنیم.

همین مورد به دلیل فروشگاهی بودن پست ها که محتوای جذابی برای بیننده ها نمیباشد. که در پی آن اگر محتوای خوب و اصولی در پیج مربوطه تولید نشود پیشرفت آنچنانی برای آن اکانت رخ نخواهد نداد.

کدام محتوا سازی ها در اینستاگرام طرفدار زیادی دارند؟

همانگونه که توضیح دادیم اگر میخواهید در اینستاگرام پیشرفت سریع تری داشته باشید باید شروع به تولید محتوای جذاب و فالوور پسند کنید.

برای این که بدانید کدام محتوا ها در اینستاگرام مخاطب های زیادی دارند. به راحتی هر چه تمام میتوانید با مراجعه به صفحه اکسپلور اینستاگرام اقدام به جستجو کلمه های مختلف کرده و پیج های مربوط به آن مطالب را که تولید محتوا انجام میدهند را بررسی کنید. برخی از مطالب پر طرفدار در اینستاگرام:

  • مطالب انگیزشی
  • مطالب طنز و کمدی
  • مطالب عاشقانه و شعر مانند
  • مطالب دانستنی

و موارد دیگری که گفتیم به راحتی میتوانید با جستجو هر کلمه ای که به نظرتان جذاب می آید موضوعات مختلفی را پیدا کنید. اما در این بین برخی از موضوعات دیگری وجود دارند که میتوان این مطالب را موضوعات فروشگاهی نیز در نظر گرفت که در آن ادمین پیج بر اساس نیاز های جامعه اقدام به تولید محتوا میکند مانند :

  • مطالب آرایشی و زیبایی
  • معرفی غذا و رستوران ها

این نوع تولید محتوا در اینستاگرام برای پیج های فروشگاهی یکی از بهترین نوع محتوا سازی میباشد که در ادامه نیز بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

محتوای چالش برانگیز تولید کنیم!!!

شما باید به نوعی شروع به تولید محتوا در پیج خود کنید که هنگامی که مخاطب و بازدید کننده ای وارد پیج شما میشود بداند با چه موضوع و مطالبی روبرو خواهد شد و با دنبال کردن پیج شما کدام یک از نیاز های وی برطرف خواهد شد.

خود اینستاگرام هم با اضافه کردن ابزار هایی در قسمت پست گذاری و بخش استوری، شرایط تولید محتوا جذاب و چالش بر انگیز را برای کاربرانش در اختیار گذاشته است. برای افزایش بازدهی محتوای خود حتما مقاله ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام را ببینید.

نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام

بعد از اینکه هدف خود را انتخاب کردید که بر چه اساسی تولید محتوا را انجام دهید. حال میرسیم به نحوه طراحی و آماده کردن محتوا های مد نظر خودمان که با چه روش هایی باید این کار را به نحو احسن انجام داده باشیم.

البته باز هم این مورد را گوشزد میکنیم اگر موضوع و هدف پیج شما فروش یک محصول میباشد حتما از محصولات خودتان عکس و فیلم گرفته و بعد بر روی آن ها تغییرات گرافیکی انجام داده و در پیج خود منتشر کنید. تا مشتری و بازدید کننده های پیج شما با محصولات آشنا شوند و نوعی اعتماد سازی هم ایجاد شود.

استفاده از برنامه های طراحی عکس و ویدیو

برنامه های زیادی چه برای گوشی های اندرویدی و آی او اس و چه برای کامپیوتر وجود دارد که میتوانید با استفاده از این برنامه ها شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنید.

ما برای آشنایی با نحوه استفاده از این برنامه ها به صورت جداگانه و کلی نحوه استفاده از آن ها را نشان خواهیم داد. ابتدا با برنامه های کامپیوتری که میتوان از آن ها برای محتوا سازی در اینستاگرام استفاده کرد توضیح میدهیم و در ادامه از برنامه های گوشی خواهیم گفت.

توجه داشته باشید که ما این آموزش ها را به صورت کلی توضیح خواهیم داد و در آینده میتوانیم برای هر نوع تولید محتوا برای مثال محتوا سازی برای موضوعات انگیزشی یا انواع موضوعات فروشگاهی و …توضیحات بیشتری را ارئه دهیم.

استفاده از نرم افزار فتوشاپ برای تولید عکس در کامپیوتر

بعد از این که نرم افزار فتوشاپ را در سیستم خود نصب کردید آن را اجرا کرده و در ادامه عکس یا تصاویر مد نظر خود را در این برنامه باز کنید.

دانلود نرم افزار فتوشاپ برای کامپیوتر

ابزار های مهمی که برای تولید محتوا در اینستاگرام در فتوشاپ میتواند به کمک شما برسد به ترتیب زیر میباشد:

  • move tool: برای جا به جایی لایه های مختلف
  • rectangular marquee tool: برای انتخاب بخشی از تصاویر
  • magic wand tool: انتخاب بر اساس یک دست بودن رنگ
  • crop tool: برش بخش هایی از تصاویر
  • eyedropper tool: شناسایی کد رنگ
  • brush tool: ابزار رنگ آمیزی
  • background eraser tool: ابزار حذف پس زمینه
  • horizontal type tool: ابزار نوشتن متن بر روی تصویر
  • zoom tool: زوم کردن به بخشی از تصاویر مد نظر

این ابزار مهم ترین وسیله برای طراحی و آماده کردن یک پست یا استوری برای اینستاگرام میباشد.

استفاده از نرم افزار کامتاسیا برای تولید ویدیو

یکی دیگر از نرم افزار های پرکاربرد که بخاطر آسانی کار با این نرم افزار، آن را برای تولید ویدیو در اینستاگرام برای شما معرفی کردیم. نرم افزای کامتاسیا میباشد که متیوانید با استفاده از آن تغییرات زیاد و حرفه ای بر روی ویدیو های خود اعمال کنید.

دانلود نرم افزار کامتاسیا برای کامپیوتر

استفاده از برنامه های ویرایش تصاویر در گوشی

استفاده از نرم افزار های اندروید گرچه نمیتواند به اندازه نرم افزار های کامپیوتری کار ساز باشد اما باز هم میتوان تغییرات مد نظر خود را بر روی تصاویر دلخواه اعمال کنید. یکی از این برنامه ها که میتوانید از آن استفاده کنید نرم افزار شرکت ادوبی میباشد.

دانلود نرم افزار Photoshop Express برای گوشی های اندرویدی

استفاده از نرم افزار viva video برای تولید ویدیو در گوشی

برنماه viva video یکی از برنامه های معروف ویرایشگر ویدیو میباشد که با استفاده از این نرم افزار نیز میتوانید ویدیو های خود را به صورت حرفه ای ویرایش کرده و آن را آماده پست گذاری در اینستاگرام کنید.

دانلود نرم افزار VivaVideo برای گوشی های اندرویدی

استفاده از قالب های آماده برای تولید محتوا در اینستاگرام

استفاده از قالب برای انتشار پست و استوری در اینستاگرام یکی از ایده آل ترین نوع تولید محتوا میباشد. گرچه طراحی قالب اگر اختصاصی باشد قطعا ایده آل تر خواهد بود اما اگر توانایی طراحی قالب و لوگو اختصاصی را نداشته باشید هم میتوانید از قالب های آماده استفاده کنید.

دانلود قالب آماده پست و استوری برای تولید محتوا در اینستاگرام

البته شما نیز میتوانید با جستجوی سایت های دیگر، قالب های دیگری را پیدا کرده و دانلود کنید. چه بسا که به سختی میتوانید قالب های آماده رایگان را پیدا کنید. بعد از این که یکی از قالب های را انتخاب کردید میتوانید از نرم افزار هایی که در توضیحات بالا دادیم استفاده کرده و محتوا های خود را آماده کنید.

استفاده از ابزار های تولید محتوا در اینستاگرام

ابزار های اینستاگرام تا حدی برای تولید محتوا کاربردی میباشند که شما حتی میتوانید از قسمت پست گذاری در اینستاگرام به عنوان یک ویرایشگر عکس یا ویدیو استفاده کنید.

در قسمت پست گذاری میتوانید انواع مختلف فیلتر ها را بر روی تصاویر و ویدیو های خود اعمال کرده و یا با ورود به قسمت edit تغییرات گرافیکی بیشتری را بر روی تصاویر خود اعمال کنید.

ابزار های تولید محتوا در اینستاگرام

ابزار های ویرایشی برای ویدیو ها هم زیاد بوده که به جز اضافه کردن فیلتر ها بر روی ویدیو که آن را گفتیم. بخش trim برای برش ویدیو و بخش cover برای اضافه کردن کاور بر روی فیلم مربوطه میتوان از آن استفاده کرد.

همچنین بخش استوری در اینستاگرام که برای تصاویر یا ویدیو های عمودی میتوان از این بخش برای ویرایش محتوا های خودمان استفاده کرده باشیم.

حتما بخوانید: سایز تصاویر در شبکه های اجتماعی

انتشار اصولی محتوای طراحی شده در اینستاگرام

بعد از طراحی پست و استوری برای پیج خود حال وقت انتشار آن فرا میرسد و در این میان نباید از ابزار ها و امکانات اینستاگرام مانند قسمت کپشن که برای توضحات بیشتر در مورد پست گذاری در اینستاگرام میباشد را نادیده یا کم اهمیت دانست.

در طرف مقابل از ابزار های متنوع و چالش برانگیز بخش استوری اینستاگرام نیز نباید گذشت ابزار هایی مانند:

  • استیکر های نظرسنجی، گپ، سوال و …
  • برچسب های هشتگ گذاری، منشن، مکان گذاری و…
  • استفاده از استیکرهای ثابت و گیف ها
  • قابلیت های لینک گذاری و طراحی گرافیکی رو استوری

و قابلیت های دیگری که تنها با به خرج دادن کمی خلاقیت میتوانید محتوای خود را پیش از پیش جذاب تر کرده و نظر مخاطب های خودتان را جلب کنید.

نوشتن کپشن جذاب و در ارتباط با پست منتشر شده …

کپشن اینستاگرام قسمتی میباشد که افراد کمی آن را مطالعه میکنند و برای این که شما تعداد زیادی از مخاطب های خودتان را به خواندن کپشن پست خودتان کشانده باشید. باید طوری در تولید محتوا خود دقت کنید که بیننده را ترغیب به مطالعه کپشن کرده و در پی آن اقدام به کامنت گذاری کرده باشد.

در قسمت کپشن پست به جز این که میتوانید برخی از کلمات مد نظر خودتان را هشتگ گذاری کنید. قادر هستید پیج های دیگر را نیز تگ کنید اما نمیتوانید در این قسمت لینک گذاری انجام دهید.

هشتگ گذاری مرتبط برای پست و استوری های منتشر شده!!!

هشتگ گذاری در اینستاگرام و البته در هر شبکه اجتماعی دیگری از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. اما متاسفانه افراد زیادی از هشتگ ها به صورت درست استفاده نمیکنند. یا به صورت افراطی از هشتگ ها در قسمت کپشن استفاده میشود یا این که از این قابلیت فوق العاده استفاده نمیشود.

اما توصیه ما برای این که از هشتگ ها به بهترین شکل ممکن در پست های خود استفاده کنید. که حتی احتمال این که پست های شما هم به صفحه اکسپلور برود به شرح زیر میباشد.

  • از هشتگ های مرتبط با موضوع پیج و پست خود استفاده کنید.
  • از 4 هشتگ یا نهایتا 5 هشتگ در پست های خود استفاده کنید.
  • از هشتگ های پر مخاطب و بیشتر استفاده شده در کپشن خود استفاده کنید.

سه مورد گفته شده بسیار مهم میباشد چون ربات های اینستاگرام به این موارد حساس بوده به خصوص زمانی که شما در یک پست خود از هشتگ های نامربوط استفاده کنید حتی امکان دارد مورد جریمه هم قرار بگیرید و پست شما از قسمت لیست کلمات هشتگ شده حذف شود.

تگ گذاری و جاگذاری کلمه کانونی بر روی پست در حال انتشار!!!

یکی از آپدیت های جدید در قسمت پست گذاشتن در اینستاگرام اضافه شدن قابلیت writ alt text بود که بر این اساس شما میتوانستید برای پست های خود کلمه کانونی استفاده کنید که در این شرایط پست و محتوای شما شانس بیشتری در کسب رتبه گوگل هنگام جستجوی آن کلمه توسط دیگران را داشته باشد.

به همین منظور در قسمت آخر بخش پست گذاشتن در اینستاگرام نوشته خاکستری رنگ advanced setting را انتخاب و در صفحه باز شده کلمه مد نظر خود را که باید مرتبط با موض,ع پست شما باشد را وارد کرده و نوشته آبی رنگ save را انتخاب کنید.

با اضافه شدن امکاناتی نظیر همین ویژگی، باعث شده تا تولید محتوا در اینستاگرام این روز ها حرف اول را بزند و قطعا هر شخصی که برای محتوا سازی در اینستاگرام وقت بگذارد قطعا نتیجه ایده آل خود را خواهد گرفت.

جمع بندی

در مقاله امروز در مورد نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام صحبت کردیم و روش های تولید محتوا را برای شما نشان دادیم که چگونه میتوانید برای آماده کردن پست و استوری های خودتان از نرم افزار های مختلف استفاده کنید.

4.3/5 - (18 امتیاز)