بی شک امروزه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در جهان است، که شرایط مناسبی را برای افراد مختلف فراهم کرده تا در زمینه‌های گوناگون فعالیت کنند. همانطور که می‌دانید، با شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای آنلاین در سال های اخیر، رشد قابل توجهی داشته و افراد زیادی سعی کرده‌اند تا از این روش کسب درآمد کنند.

افزایش بازار کسب و کار در اینستاگرام، باعث ایجاد رقابت بین افراد و برند های مختلف شده، با وجود این امر، افراد برای بازاریابی بهتر، نیاز به دیده شدن و جذب مخاطب دارند. تبلیغات یکی از راه مهم و گاه پرهزینه جذب مخاطب و افزایش بازدید است. ما در این مقاله قصد داریم تا روش‌های تبلیغات رایگان در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم، تا هزینه‌های بازاریابی خود را به حداقل برسانید.

نقش تبلیغات در اینستاگرام

برای جذب مخاطب در اینستاگرام، ابتدا شما باید با روحیات و سلایق مخاطبانتان آشنا شوید و در ادامه محتواهایی در خصوص خواسته‌ها و شخصیت مخاطب خود ارائه دهید. شروع کنید به تولید محتوای مناسب برای جذب مخاطب و فالوور. عجله نکنید! برای شروع نیاز نیست تجهیزات عالی و محتوای با کیفیت داشته باشید، همین که محتوای مناسب با کیفیت قابل قبول ارائه دهید کافیست و نظر مخاطب را جذب خواهد کرد؛ اما برای بازدید بهتر و شناخته شدن صفحه خود بهتر است به تبلیغات هم فکر کنید.

ممکن است در شروع کار با تعداد فالوورهای کم، تبلیغات پرهزینه، بازدهی مناسب و مورد نظر شما را نداشته باشد؛ به همین دلیل اگر در ابتدای راه هستید بهتر است از تبلیغات رایگان استفاده کنید. در ادامه برای آشنا شدن با راه های تبلیغات رایگان در اینستاگرام با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: نحوه تبلیغات در اینستاگرام

راه های تبلیغات رایگان در اینستاگرام

روش های تبلیغات رایگان بسیار محدود هستند اما می‌توانند در رشد بازدهی و افزایش بازدید پیج کمک بسیاری کنند. در ادامه بهترین روش های تبلیغات رایگان در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم قبل از همه چیز حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • از لوگو و تصویر پروفایل مناسب استفاده کنید
  • قسمت بیو پیج خود را تکمیل کنید
  • محتوای مناسب با کپشن نویسی و هشتگ گذاری درست تولید کنید
  • از هایلات‌ها در راستای رفع نیاز های کاربران استفاده کنید

1. پیج خود را از طریق آشنایان و دوستان تبلیغ کنید

از دوستان و یا آشنایان خود بخواهید تا پیج شما را در پست یا استوری تبلیغ کرده و به فالوورهای خود معرفی کنند؛ پیج اینستاگرام خود را در گروه های خانوادگی و یا دوستانه تبلیغ کنید و تصویر جذاب با محتوای مناسب از محصولات یا خدماتی را که در اینستاگرام عرضه می‌کنید را به نمایش بگذارید و از آن‌ها بخواهید تا محصولات و یا پیج شما را به دیگران نیز معرفی کنند. با توجه به اینکه پیج شما از محتوای خوبی برخوردار باشد احتمال جذب مخاطب و فالوور بیشتر خواهد شد.

2. استفاده از هشتگ و کامنت گذاری در پست‌های مرتبط

تصمیم بگیرید چه کسی برای کسب و کار شما اهمیت بیشتری دارد، سپس به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر به درستی از روش‌های کامنت گذاری استفاده کنید، می‌توانید توجه کاربران را به پیج خود جلب کنید.

رفتن به اکسپلور، بهترین تبلیغ رایگان برای هر پیجی است و برای این کار کافیست در بخش کامنت‌های یک پست مرتبط کامنت های جذاب و جنجال‌انگیز بگذارید و ویزیت پیج خود را بالا ببرید تا بتوانید به اکسپلور برسید، یا می‌توانید پست‌های مرتبط با کسب و کار خود را که تبلیغات در کامنت آن آزاد است را پیدا کنید و در بخش کامنت‌ها پیج خود را تبلیغ کنید.

حتی می‌توانید به سوال‌های کاربران پاسخ دهید، قطعا افراد زیادی هستند که سوالاتشان بی پاسخ مانده و شما می‌توانید با کمک کردن آن‌ها را به سمت پیج خود هدایت کنید. در مرحله بعدی استفاده درست از هشتگ‌ها بسیار مهم است شما اگر بتوانید از هشتگ‌های مرتبط و پر کاربرد به خوبی استفاده کنید، مخاطب بیشتری جذب پیج شما خواهد شد. برای پیدا کردن هشتگ‌های مناسب و درصد دیده شدن بالا برای محتوای خود، می‌توانید از ابزار “Leetags” استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با هشتگ ها مقاله هشتگ چیست را مطالعه کنید.

3. تبلیغ در سایر شبکه‌های اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند توییتر و تلگرام صفحه اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، با این کار افراد بیشتری را جذب خواهید کرد. تبلیغات در توییتر و تلگرام کمک زیادی در خصوص معرفی کسب و کار خود خواهد کرد. همچنین می‌توانید با تبلیغ در گروه‌های تعاملی، از اعضای گروه بخواهید در ازای تبلیغ متقابل، شما نیز پیج آن‌ها را به دیگران معرفی کنید. اما ابتدا بهتر است از استاندارد بودن و اعتبار این گروه‌ها اطمینان حاصل کنید.

4. تبلیغات رایگان در اینستاگرام با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهای حوزه کاری خود را بشناسید و سعی کنید با آن‌ها در ارتباط باشید؛ چرا که ممکن است هر از گاهی اینفلوئنسرها اعلام کنند در شرایط خاصی حاضر به تبلیغات برای کسب و کارها هستند. برای مثال آن‌ها می‌توانند با انتشار یک پست مشترک با شما، محصولتان را تبلیغ کنند. شما می‌توانید برای پیدا کردن یک اینفلوئنسر اینستاگرام فعال در حوزه کسب و کار و شرایط خود از ابزار “HEEPSY” استفاده کنید.

5. با برندهای دیگر همکاری کنید

در خصوص تبلیغات پیج خود با دیگر برندهای مربوط به حوزه کاری شما همکاری کنید. محصولات و صفحه یکدیگر را متقابلا تبلیغ کنید، برای یک پروژه همکاری برنامه ریزی کرده و پست مشترک منتشر کنید. اگر همکاری شما به خوبی پیش برود تاثیر چشم گیری در افزایش مخاطب و بازدهی پیج شما خواهد داشت.

چند نکته دیگر در خصوص تبلیغات رایگان در اینستاگرام

ما روش‌های موثر تبلیغات رایگان در اینستاگرام را برای شما ذکر کردیم حال می‌خواهیم چند نکته دیگر را در خصوص افزایش بازدهی پیج به شما یاد آوری کنیم. به یاد داشته باشید رعایت نکات زیر عملکرد تبلیغات شما را بهتر خواهد کرد.

1. هر یک از پست‌های خود را بلافاصله به یک تبلیغ تبدیل کنید

پست منتشرشده خود را استوری کنید و از فالوور های خود بخواهید تا با استوری کردن آن از شما حمایت کنند و همینطور می‌توانید لینک پست خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به این شکل تبلیغ کنید.

2. از ابزارهای رایگان اینستاگرام برای بهتر کردن کیفیت تبلیغات خود استفاده کنید

امروزه ابزارهای زیادی در رابطه با اینستاگرام برای کاربران ارائه شده است، برای مثال می‌توانید از ابزار “HEEPSY” که در بالا نیز نام برده شد اینفلوئنسرهای مورد نیاز خود را پیدا کنید، یا با استفاده از ابزار “CANVA” در طراحی استوری‌ها و پست های تبلیغاتی خود استفاده کنید و کیفیت تبلیغات خود را افزایش دهید.

3. فعالیت به خصوصی در استوری‌ها داشته باشید

فعالیت خود را در استوری‌هایتان بیشتر کنید، چالش‌ها و مسابقه‌های متفاوت برگزار کنید، نظرسنجی کرده و به سوالات کاربران پاسخ دهید. هدف و داستان برند خود را برای کاربران بگویید، آن‌ها را به پشت صحنه ببرید و توضیحاتی را در خصوص محصولات یا خدمات برند خود ارائه دهید.

استفاده از ربات اینبو برای تبلیغات رایگان اینستاگرامی

بگذارید یاد آور این نکته باشم که هزینه‌‌های تبلیغات در اینستاگرام به چه اندازه سرسام آورند و شاید افرادی که تازه در ابتدای کار هستند نتوانند از پس این هزینه‌ها بر بیایند، اما نکته مهم‌‌تری نیز وجود دارد و آن هم این است که، هزینه کردن برای تبلیغاتی که ممکن است بازدهی چندان خوبی نداشته باشند، کار عاقلانه‌ای به نظر نمی آید، ما سوای راه حل‌های پیشنهاد شده در این مقاله، شما می‌توانید با هزینه کمتر از ربات اینستاگرام اینبو استفاده کنید.

نحوه عملکرد ربات به این شکل است که این ربات تقریبا کار یک ادمین پیج را انجام می‌دهد، ربات طبق هدف‌هایی که شما برایش تعیین کرده‌اید پست‌های مربوط به زمینه کاری شما را لایک و کامنت گذاری می‌کند؛ همچنین این ربات با هدف های مشخص شده، سراغ پیج‌های رقیب می‌رود و با فالو کردن کاربران آن پیج باعث هدایت کاربران بیشتر به سمت پیج شما می‌شود. در کل کار این ربات ایجاد تعامل بین شما و کاربران اینستاگرام و در نتیجه افزایش تعداد فالوور و بازدهی پیج شماست. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های جذاب ربات، از هرگونه تبلیغی بی‌نیاز شوید و نگران بازدهی کم تبلیغات در برابر هزینه زیاد آن نباشید.

سخن پایانی

به انتهای مقاله آموزش روش‌های تبلیغات رایگان در اینستاگرام رسیدیم. همانطور که در مقاله خواندید، تبلیغات یک روش مناسب برای جذب مخاطب و افزایش فالوور به حساب می‌آید اما تنها راه نیست. بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی محتوای مناسب و قابل قبولی را به کاربران خود ارائه دهید.

در نهایت با کپشن نویسی، هشتگ گذاری و انتشار پست در زمان مناسب و… به مرور زمان تعداد فالوور های خود را افزایش دهید. تعداد فالوور در میزان بازدهی تبلیغات شما بسیار تاثیر گذار است زیرا پیج‌هایی که تعداد فالوور قابل قبول و همینطور واقعی دارند برای کاربران مورد اعتمادتر هستند. به نظر شما چه روش‌های دیگری برای کاهش هزینه‌های تبلیغات وجود دارد؟

3/5 - (1 امتیاز)