اینفلوئنسر اینستاگرام کیست و در واقع هر اینفلوئنسر چگونه میتواند از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به کسب درآمد برسد؟

اینستاگرام از زمان پیدایش و شروع فعالیتش یعنی از سال 2010 تحولات بزرگی را تجربه کرده است. از سوی دیگر ایجاد شغل های اینستاگرامی، فرهنگ های اینستاگرامی و در کل سبک جدیدی از تبلیغات یعنی کسب و کارهای اینستاگرامی جدید در حوزه اینستاگرام را شاهد بوده ایم.

و در حقیقت اینستاگرام به عنوان عامل جدیدی در رشد مردم و توسعه کسب و کارها و تجارت های بزرگ و کوچک محسوب می شود. در این بین افراد تاثیرگذاری هم تحت عنوان اینفلوئنسر اینستاگرام پدید آمدند که به دلیل اثرگذاری زیاد بر کاربران در حوزه های فعالیتی گوناگون، تبلیغات گسترده ای را عهده دار شده اند.

مقاله پیشنهادی : راه های کسب درآمد از اینستاگرام چگونه است؟

در واقع اینفلوئنسرها با تاثیرگذاری خود بر افراد فعال در اینستاگرام توانستند تا بوسیله تبلیغات کسب و کارهای کوچک را مشهورتر و موفقتر نمایند و این شیوه ای است که در ایران نیز مورد استقبال قرار گرفته و موفقیت آمیز بوده است.

ما در این مطلب قصد داریم تا معروفترین و موثرترین اینفلوئنسرها در حوزه های مختلف را در سطح جهان معرفی نماییم که به احتمال زیاد با آنها تا حدودی آشنایی دارید اما مورد جالب تری که در خصوص آنها اشاره خواهد شد میزان درآمد قابل توجهی است که از راه تبلیغات در اینستاگرام بدست می آورند. اما قبل از پرداختن به این موضوع تعریفی از اینفلوئنسر و عملکرد او ارائه خواهیم داد.

اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟

اصطلاح اینفلوئنسر از کلمه “Influence” گرفته شده است و به معنی تاثیر گذاشتن است. با توجه به معنی این اصطلاح به طور کلی به کسی که بتواند با اعمال و رفتار خود روی دیگران اثر بخشی خوبی داشته باشد اینفلوئنسر گفته می شود.

اینفلوئنسرها اشخاص تاثیرگذاری هستند که با جذب سرمایه گذاران با استفاده از شهرت و معروفیت خود به تبلیغات در حوزه های مختلف می پردازند و با این عمل طرفداران و فالوورهای خود را به سمت خاصی سوق می دهند. هر فردی ممکن است به عنوان اینفلوئنسر فعالیت داشته باشد از یک وبلاگ نویس گرفته تا یک فرد کارآفرین آنلاین.

از آنجایی که محتوا در اینستاگرام در قالب یک یا چندین تصویر با یک کپشن ارائه می گردد بنابراین این امر می تواند اثر بخشی خوبی به همراه داشته باشد. و از طرفی میزان بازخوردها نسبت به محتوا و پست های انتشار یافته قابلیت تحلیل و بررسی خواهد داشت و در نتیجه سرمایه گذاران این امکان را دارند تا اینفلوئنسرها را با توجه به میزان تاثیرگذاری آنها انتخاب کنند و تصمیم بگیرند که با چه افرادی وارد همکاری شوند.

معروفترین اینفلوئنسر های اینستاگرام در زمینه های مختلف

Daily Dose

در واقع این پیج را می توان به عنوان یکی از نخستین و بزرگترین صفحه های انگیزشی در اپلیکیشن اینستاگرام دانست که تا به حال چیزی بیش از 1.6 میلیون نفر فالوور در اختیار دارد. محتوای صفحه یاد شده اکثرا شامل محتوای انگیزشی و قدرتی می شود که به صورت روزانه در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

در ضمن لازم به ذکر است که در این صفحه روزانه بیش از 200 میلیون بازدید کننده وجود دارد و این عدد حدود یک چهارم کل کاربران اینستاگرام را شامل می شود.  روش مورد استفاده Daily Dose در عین حالی که یک روش ساده است ولی از تاثیرگذاری زیادی برای ایجاد ارتباط با کاربران اینستاگرام برخوردار است. (از انتشار پست هایی در قالب نقل قول های الهام بخش گرفته تا عباراتی تاثیرگذار). اصولا این نوع از پست گذاری ها و تولید محتواها قابل اعتماد کاربران هستند که موجب جلب توجه افراد بسیاری به آنها می شوند.

Huda Beauty

Huda Kattan به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اینفلوئنسرهاست که در زمینه آرایش و زیبایی دارای تخصص است و در این زمینه در اینستاگرام فعالیت می کند و تاثیر زیادی روی مخاطبانش دارد.

Kattan ابتدا به عنوان یک وبلاگ نویس شروع به فعالیت کرد سپس پیج اینستاگرامی Hudabeauty باعث دگرگون شدن زندگی او شد و او توانست 40.7 میلیون فالوور برای کلیپ های آموزشی خود از طریق صفحه اینستاگرام خود به دست آورد.

برای فعالان در زمینه آرایش و زیبایی، اینستاگرام یک خروجی عالی برای توسعه و تبلیغ برند آنهاست. از سوی دیگر بخاطر بصری بودن اینستاگرام و جلب توجه بسیاری نسبت به تصاویر ظاهری، زیبایی و آرایش نیز که مربوط به ظاهر است باعث جذب تعداد کاربران بیشتری می شود.

هم چنین لازم به ذکر است که در حال حاضر Huda خط تولید لوازم آرایشی مخصوص به خود را دارد و به عنوان یک برند برتر در حوزه لوازم آرایشی شناخته می شود و صفحه شخصی او نیز پر است از فیلم هایی با توصیه های آرایشی، ویدیو کلیپ های آموزشی در این زمینه و معرفی تجهیزات جانبی.

Cameron Dallas

باید بگوییم که اگر فکر می کنید که شخصیت های اینستاگرامی یا اینفلوئنسرها افراد منحصر به فرد و بخصوصی هستند سخت در اشتباهید چون این افراد می تواند شامل بازیگران و هنرمندان تلوزیونی باشد تا یک آشپز ساده ولی با کارهای خلاقانه و جذاب.

Cameron Dallas یکی از این شخصیت های تلوزیونی مشهور است که در حال حاضر بیش از 21.3 میلیون فالوور دارد و نه تنها در اینستاگرام بلکه در شبکه های اجتماعی دیگری همچون Netflix و یوتیوب نیز شناخته شده و محبوب است. پست های منتشر شده از طرف او بیشتر دارای محتوای کاریزماتیک و شخصی است و Dallas با کاربران و طرفداران خود به راحتی بوسیله صفحاتش ارتباط می گیرد.

Selena Gomez

Selena Gomez از دیگر شخصیت های معروف اینستاگرام است که خواننده و هنرمند جوان اهل آمریکا بوده و دارای بیش از 165 میلیون دنبال کننده است. او حتی برنده جایزه ای است که بخاطر تبلیغ کمک های خیریه در صفحه اینستاگرام خود به آن دست یافته است.

کمک های خیریه ای سلنا گومز بیشتر شامل حیطه قاچاق انسان و حفاظت از کودکان در مقابل خشونت می شود. گومز سالها عنوان محبوبترین شخصیت اینستاگرام با بیشترین تعداد فالوور را کسب کرده است. علاوه بر فعالیتهای خیریه ای او هم چنین تصاویر و فیلم های شخصی زیادی را برای ایجاد تعامل با طرفداران بزرگ خود به اشتراک می گذارد.

Kylie Jenner

کایلی جنر نیز یکی از سلبریتی های تاثیرگذار و خود ساخته ای است که به لطف 157 میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام به یکی از چهره های شناخته شده در این اپلیکیشن تبدیل شده است. او به عنوان یک اینفلوئنسر اینستاگرام با استفاده از شهرت خانوادگی خود به معروفیت رسیده و بوسیله پست های اینستاگرام اقدام به فعالیتهایی در حوزه مدلینگ و تبلیغات و فروش لوازم آرایشی می کند.

او نیز دارای خط تولید اختصاصی لوازم آرایشی برند خود است و از راه فروش محصولات آرایشی خود به ثروت خوبی دست یافته است.

از طرفی کایلی جنر از بابت هر پست تبلیغاتی که در صفحه خود منتشر می کند پول خوبی دریافت می نماید. بنابراین می توان گفت که فعالیتهای انجام شده توسط کایلی جنر در اینستاگرام، توانسته او را به عنوان یک اینفلوئنسر پردرآمد و با اثرگذاری بالا معرفی کند.

Cristiano Ronaldo

در بررسی های انجام شده رونالدو در رده سوم پردرآمدترین اینفلوئنسر اینستاگرام قرار گرفته است. او که دارای 197 میلیون فالوور بیشترین تعداد دنبال کننده در اینستاگرام را دارد، به ازای هر پست حمایت شده 750,000 دلار درآمد کسب می کند. همانگونه که مطلعید اصلی ترین زمینه فعالیتی رونالدو در حوزه ورزشی است.

اما به واسطه شهرت و محبوبیتی که در اینستاگرام دارد به تبلیغات در زمینه های دیگری نیز می پردازد و از این طریق درآمد خوبی بدست می آورد. علاوه بر موارد مذکور رونالدو هم چنین پست های گوناگونی در رابطه با بازی، تمرین ها و نیز عکسهای خانوادگی خود به اشتراک می گذارد.

Zach King

Zach King یکی از اینفلوئنسرهای خلاق در اینستاگرام است که در زمینه فعالیتی خود یعنی فیلم سازی در یوتیوب و اینستاگرام بسیار محبوب و پرطرفدار است. Zach King در حدود بیش از 22.4 میلیون دنبال کننده دارد و با داستانهای خود باعث خنده کاربرانش می شود. او بیشتر فیلم های تصادفی، فیلم های کمدی و طنز و تصاویر سرگرم کننده را اشتراک گذاری می کند.

Zach King یک فرد بسیار مسلط به اینستاگرام محسوب می شود و پست های طنز او باعث آسانتر شدن چالش ها و تنش های زندگی می شود. در ایران نیز با وجود اینکه مشابه او وجود ندارد ولی در زمینه انیمیشن سازی افراد زیادی هستند که در اینستاگرام فعالیت می کنند و دارای میلیون ها فالوور هستند.