اکسپلور اینستاگرام پر مخاطب ترین مکان اینستاگرام است که روزانه چندین میلیون بازدید انجام میشود؛ به راستی چگونه میتوان در این بخش قرار گرفت؟
اساس و هدف ایجاد و راه اندازی هر کسب و کاری دیده شدن است. برای بهتر دیده شدن باید تن به تغییر و تازه سازی داد و از ابزارها و تکنیک های به روز برای نیل به هدف بهره برد. تب Explore یا به عبارتی بخش اکسپلور اینستاگرام، یکی از روش ها و راهکارهای مناسبی است که باعث می شود تعداد فالوور و ترافیک زیادی به طرف پیج شما روانه گردد.
در این مقاله قصد داریم برایتان شرح دهیم که چگونه محتواها در این صفحه برای نمایش داده شدن انتخاب میشوند، همچنین نحوه برقراری ارتباط با کاربران و مخاطبانتان را شرح خواهیم داد، و اینکه چگونه میزان تعامل با کاربران را افزایش دهید و در نتیجه به چشم انداز مطلوب برسید و با بکارگیری قابلیت های آن، کسب و کار خود را بهتر معرفی کرده و بیشتر دیده شوید.
تعریف اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام (Explore Instagram) صفحه ای است که تمام پست های برتر در صفحات اینستاگرام را برای شما به نمایش در می آورد و پست های پیشنهادی و مورد علاقه را برای مخاطب ارائه می دهد. به بیان دیگر اکسپلور اینستاگرام بازتاب فعالیتهای شما در اینستاگرام است. پستها براساس فعالیتهای قبلی شما انتخاب شده و از الگوریتم های تعبیه شده در اینستاگرام برای دنبال کردن فعالیت خاص شما پیروی می نمایند. جایی که به اعتقاد خیلی ها به عنوان صادقانه ترین مکان موجود در اینستاگرام شناخته می شود. همچنین فعالیت و عملکرد دوستانتان نیز در این اینجا موثر خواهد بود.
آناتومی تب اکسپلور اینستاگرام
برای دسترسی داشتن به تب Explore، ابتدا اینستاگرام را باز کنید، در پایین صفحه چند آیکون وجود دارد؛ یک آیکون به شکل ذره بین، دو آیکون خانه، و + دیده می شود که همان بخش اکسپلور است. این بخش، همان قسمت اصلی است که بالاترین میزان دید کاربر را به خود اختصاص داده و مکانی برای نمایش پست ها و بخصوص ویدئوهای پیشنهادی است.
در قسمت اکسپلور علاوه بر وجود تگ تصویر و تگ ویدیوهای پیشنهادی، تعدادی کانال های ویدیویی هم به شما معرفی می شوند. قسمت دیگری در بالای سمت راست صفحه اکسپلور وجود دارد که به استوری ها اختصاص دارد و در این بخش استوری هایی به شما پیشنهاد می شود.
قرار دادن پست در بخش اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام محلی برای دیده شدن بیشتر و جذب مخاطب و لایک خوردن بیشتر است و باعث رونق و رواج کسب و کارهای اینستاگرامی می شود. برای رسیدن به این هدف، شما نیاز به تولید محتوای مناسب دارید و این محتواها باید با توجه به پارامترهای اینستاگرام منتشر شوند. اما شما چگونه می توانید پست مورد نظر خود را در قسمت Search اینستاگرام قرار دهید و چگونه این پست جهانی می شود؟!
تا این مرحله با چیستی و آناتومی و ساختار ظاهری اکسپلور اینستاگرام آشنا شده اید و به قدرت و قابلیت بالای این بخش در بازاریابی اینستاگرام پی برده اید. در ادامه به ترفندها و تکنیک هایی اشاره خواهیم کرد که با استفاده و کمک گرفتن از آنها بتوانید نسبت به گذاشتن پست در اینستاگرام اقدام کنید. چون اینستاگرام خودش قوانین خودش را فاش نمیکند به همین دلیل روش های ذیل بیشتر براساس تجربه گردآوری شده اند.
برای قرار گرفتن پست شما در بخش اکسپلور اینستاگرام ، به چهار نکته زیر توجه فرمایید.
1. شناخت مخاطب
برای اینکه محتواها و پست های شما بهتر دیده شوند و لایک بخورند نیاز دارید که مخاطبان و مهم تر از آن، سلایق و نیاز های آنها را بیشتر بشناسید این مرحله بسیار مهم است یعنی تا زمانی که ندانید مخاطب شما چه چیزی می خواهد و علاقه آنها چیست نمی توانید در راه یافتن به اکسپلور اینستاگرام موفق شوید.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و به این پرسش مهم فکر کنید که می خواهید محتواهای تولیدی شما در اکسپلور چه کسانی به نمایش درآیند؟
برای شناخت بهتر مخاطب خود می توانید از روشهای زیر استفاده کنید:
تم کلی اکسپلور را بررسی کنید. در بررسی محتوای کلی اکسپلور متوجه خواهید شد که برخی از موارد در میان اکثریت افراد جامعه مشترک هستند. همچنین می توانید با مشاهده محتوای اکسپلور نزدیکانتان، محتوای مشترک مورد علاقه آنها را استخراج کنید. با توجه به این موارد می توانید محتواهایی انتشار دهید که به احتمال بالا ویروسی شده و در تب اکسپلور افراد زیادی به نمایش در می آیند.
تعامل با مخاطب
برای پیشرفت و داشتن صفحه اینستاگرامی موفق باید با کاربران و مخاطبان خود در تعامل باشید و به آنها و خواسته هایشان اهمیت بدهید تا به پست های شما علاقه مند شده و آنها را اشتراک گذاری کنند. از تکنیک های مختلف برای ایجاد تعامل با مخاطبانتان استفاده کنید. در پست ها کاربران را با ترفندهای مختلف به تگ کردن دوستان و آشنایانشان تشویق کنید و با گنجاندن نظرسنجی های خلاقانه و جذاب آنها را به گذاشتن کامنت وادار نمایید.
توجه به محتوای اکسپلور
به پست های قرار گرفته شده در اکسپلور توجه کنید، که محتوای آنها به چه شکل هست و از چه نوعی هستند و از چه میزان لایک و کامنت برخوردارند. برای رسیدن به این تعداد باید آمار تعامل خود را بهبود دهید و بهترین روش برای این کار حذف دسته جمعی فالوور های فیک است.
از قابلیت Search در اینستاگرام بهره ببرید
به تب Search رفته و گزینه Places را بزنید، با بکارگیری این قابلیت می توانید پی ببرید که در محدوده ی جغرافیایی مورد نظر شما کدام محتواها و پست ها محبوب ترند. و با توجه به آنها محتوا و پست خود را منتشر کنید.
2. از هشتگ # استفاده کنید
بکارگیری هشتگ ها یکی از کارهای مفید برای دیده شدن بیشتر پست های شماست. هشتگ ها به عنوان چاشنی های شبکه های اجتماعی عمل می کنند. هم چنین از گم شدن پست های شما در میان انبوه پست ها جلوگیری می کنند. استفاده از چند هشتگ مرتبط با پست و کسب و کار شما می تواند در دیده شدن بیشتر پستتان تاثیر گذار باشند. براساس تحقیقات انجام شده بهترین تعداد هشتگ برای هر پست، مابین 1 تا 3 هشتگ است. این تعداد از بهترین میزان بازخورد برخوردار است.
لازم به ذکر است که استفاده از تعداد هشتگ بیش از حد هم، برای پیج شما فایده ای نخواهد داشت و حتی ممکن است به عنوان اسپم شناخته شود و جریمه هم در پی داشته باشد و به طور حتم محتوایی که اسپم شناخته شده هیچ شانسی برای ویروسی شدن نخواهد داشت.
3. از بخش بیزینس پروفایل اینستاگرام استفاده کنید.
اینستاگرام یک قابلیت آماری برای پیج های کاری ارائه کرده است که بیزینس پروفایل اینستاگرام نام دارد. این بخش به ما میگوید که:
چه تعدادی از فالوورهای شما را خانم ها و چه تعدادی را آقایان تشکیل میدهند؟
فالوورهای شما در چه محدوده جغرافیایی ( شهرها و کشورها ) قرار دارند؟
بیشترین فعالیت فالوورهای پیج شما در چه روزهایی از هفته انجام می شود؟
و…
با بررسی این بخش شما به این نتایج می رسید که بهترین ساعت و بهترین روز در طول هفته برای انتشار پست کدام است. و در کنار آن می توانید لوکیشنی را که بیشترین مخاطبان شما از آن شهر هستند را انتخاب کنید. در این حالت شما شانس بالایی برای بازدید بیشتر، لایک بیشتر و به بیان دیگر بیشترین میزان تعامل را خواهید داشت. و این میتواند به معنی نمایش در اکسپلور اینستاگرام است.
بالا بردن آمار این بخش نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی است. برای بهبود این آمار میتوانید از برنامههایی استفاده کنید که میتوانند آمار شما را به صورت طبیعی با جذب بازدیدکننده بیشتر کنند. ما در مقاله بهترین ربات اینستاگرام این موارد را بررسی کرده ایم.
4. پست های خوبی درست کنید.
تمام مراحل و روشهای بیان شده زمانی معنی پیدا می کنند که پست های منتشر شده از طرف شما خوب باشند.
نکات مهم برای ایجاد یک پست و محتوای عالی:
- از تصاویر خوب و با کیفیت استفاده کنید.
- عنوان اولیه و ابتدایی که در نگاه اول چشم مخاطب را به خود درگیر می کند عکسی سرشار از حس مثبت، انگیزشی و جذاب انتخاب شود.
- محتوا به گونه ای باشد که مخاطب را به نظر دادن و لایک کردن ترغیب نماید.
- محتوا به نحوی باشد که حس کنجکاوی مخاطب را در مورد شما و برندتان برانگیزد و به باز کردن پروفایلتان توسط مخاطب بیانجامد.
- کپشن خوبی بنویسید.
برای اینکه بتوانید به بخش اکسپلور اینستاگرام راه یابید باید قوانین اینستاگرام را رعایت کنید. قوانین اینستاگرام نیز از روی خوشحالی و رضایت کاربران خود میگذرد، پس هر چقدر شما به کاربران خود توجه داشته باشید اینستاگرام نیز به پیج شما توجه خواهد کرد و این توجه اینستاگرام باعث میشود که شما به بخش اکسپلور اینستاگرام راحت تر راه یابید.
مطالبتون عالی بود متشکرم
ممنون نظر لطف شماست.