اگر از کاربران پایه‌ی اینستاگرام هستید؛ و همواره در اینستاگرام ساعات زیادی فعالیت دارید، احتمالا واژه‌ی چالش اینستا به گوشتان خورده!!! شاید از آن استفاده کرده باشید اما اگر از آن هم استفاده نکرده‌اید، در این مقاله به صورت کامل توضیح خواهیم داد که چالش اینستاگرام چیست؟؟؟….
چالش اینستاگرام امروزه بسیار رواج پیدا کرده است و یکی از مهم‌ترین قواعد‌ها برای جذب فالوور شناخته شده است که میزان تعامل و ارتباطات را بین کاربران اینستاگرام افزایش می‌دهد.

چالش اینستا چیست؟

بزرگترین سوالی که می‌تواند برای هر کاربری به وجود آید این است که اصلا چالش اینستاگرام چیست؟ کلمه‌ی چالش در واقع ایجاد یک سوال و مسئله برای یک فرد است. چالش اینستاگرام در واقع سوالی است که به ترتیب بین کاربران می‌چرخد و هر کاربری که به آن جواب می‌دهد؛ موظف می‌شود تا خود نیز آن را از دیگران بپرسد. امروزه انواع مختلفی از چالش اینستاگرام ایجاد شده است که در ادامه‌ی مقاله تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

چالش کلمه‌ای است که در واقع کاربرها را با یک موضوعی درگیر می‌کند و همین درگیر شدن آنقدر جذاب جلوه می‌کند که این موضوع تا مدت‌ها در بین کاربران در اینستاگرام می‌چرخد و تعاملات آن‌ها را بیشتر می‌کند. البته اگر کاربر دیگر برنامه‌های اجتماعی باشید مسلما می‌دانید که انواع مختلفی از چالش‌ها در این شبکه‌ها وجود دارد اما اینستاگرام با قابلیت‌های بی نظیری که در اختیار کاربران قرار داده است موجب شده است تا این نوع چالش‌ها در اینستاگرام بسیار موفق جلوه کند.

چطوری چالش اینستا بسازم؟

هر کسی می‌تواند شروع کننده‌ی چالش باشد! شما نیز به عنوان یک کاربر عادی هر زمان که بخواهید می‌توانید چالشی بسازید. یکی از مهم ترین سوالاتی که کاربران با آن مواجه هستند این است که اصلا چگونه چالش ایجاد کنند. چالش‌ها به صورت کلی در دو بخش استوری و پست قرار می‌گیرند. یعنی شما زمانی که می‌خواهید چالشی ایجاد کنید حتما باید از بخش استوری و یا پست استفاده کنید.

1. ابتدا هدف خود را از ساخت چالش برای خود مشخص کنید

هدفتان از ساخت چالش را مشخص کنید

این که شما در ابتدا بدانید که چرا می‌خواهید چالش بسازید بسیار مهم است. چون به شما می‌گوید که از کدام یک از قابلیت‌های استوری و پست استفاده کنید. هر فرد با توجه به موضوع پیج خود و هدف از حساب خود می‌تواند هدف‌های متفاوتی از ساخت چالش اینستاگرام داشته باشد. مثلا چالش در مورد غذا می‌سازید تا در نهایت رستوران خود را معرفی کنید. یک مورد دیگه اینکه یک چالش خنده ایجاد کنید تا تعداد تعاملات کاربران را با پیج خود افزایش دهید و حتی موضوع این چالش می‌تواند هیچ ربطی به موضوع پیج شما نداشته باشد.

2. موضوع چالش خود را مشخص کنید

موضوع چالشتان را مشخص کنید

پس از انتخاب هدف چالش خیلی مهم است که بدانید چه موضوعی را می‌خواهید عنوان کنید. فرض کنید که صاحب یک کسب و کار قوی هستید؛ هدف شما جذب مشتری برای فروش است. حال مهم است که موضوعی را انتخاب کنید که بتواند هدف شما را ساپورت کند. مثلا می‌توانید چالش عکس با برند محصول خود را ایجاد کنید. فرض کنید که تولید کننده‌ی پوشاک هستید؛ می‌توانید چالشی ایجاد کنید که خریداران پوشاک شما، عکسی از خود منتشر کنند که در آن محصول شما را پوشیده باشند. این کار باعث می‌شود تا سایرین برای شرکت در این چالش نیز اقدام به خرید محصولات شما کنند. البته این تنها یکی از ایده‌هاست و شما می‌توانید ایده‌هایی قوی‌تر و محبوب‌تر بیابید.

3. ابزار مورد نیاز خود را مشخص کنید

ابزار مورد نیازتان را مشخص کنید

سومین موردی که باید انتخاب کنید؛ ابزاری است که بتواند ایده‌ی شما را عملی کند. پیشنهاد می‌کنم که از استوری اینستاگرام استفاده کنید چرا که استوری اینستاگرام می‌تواند قابلیت‌های بی شماری را در اختیار شما قرار دهد، با این حال می‌توانید از پست اینستاگرام نیز استفاده کنید. که در ادامه به صورت مفصل توضیح داده شده‌اند.

چگونه در پست اینستاگرام چالش بسازیم؟

تا این جای موضوع ما به صورت تئوری نحوه‌ی استفاده از چالش را برای شما توضیح دادیم، در ادامه ساخت انواع گوناگونی از چالش‌ها را بیان می‌کنیم.

  1. ابتدا باید وارد بخش پست اینستاگرام خود شوید.
  2. عکسی را آپلود کنید. می‌توانید از آلبوم تصاویر و یا ویدئو استفاده کنید و به جای آپلود کردن یک عکس؛ چندین تصویر را به صورت همزمان نمایش دهید.
  3. در قسمت کپشن حتما موضوع خود را بیان کنید و از همه مهم‌تر سوال خود را مطرح کنید و از هشتگ چالش استفاده کنید. حتی اگر بتوانید سوال خود را بر روی عکس‌ها و یا ویدئو‌ها قرار دهید؛ مسلما نظرات بیشتری را جلب خواهد کرد. از کاربران و فالوورهایتان بخواهید که پاسخ خود را در قسمت کامنت‌ها برای شما بنویسند و پست شما را با هشتگ چالش مدنظر شما منتشر کنند.
  4. به همین ترتیب پست شما نیز به صورت یک چالش دست به دست خواهد شد و بازدید آن بیشتر می‌شود و در نهایت تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا می‌کند.

چگونه در استوری اینستاگرام چالش بسازیم؟

  1. ابتدا باید وارد بخش استوری اینستاگرام خود شوید.
  2. یک عکسی را برای استوری خود انتخاب کنید. متناسب با موضوع ابزار خود را انتخاب کنید.
  3. در قسمت انتخاب ابزار شما می‌توانید هر کدام از استیکرها را که می‌تواند موضوع شما را بهتر نشان دهد استفاده کنید.
  4. ما در این جا از استیکر لوکیشن استفاده کردیم و محل مورد علاقه‌ی خود را تگ کردیم.
  5. در کنار آن حتما هشتگ چالش خود را بزنید.
  6. برای این که چالش شما با سرعت بیشتری منتشر شود؛ می‌توانید برخی از افراد را تگ کنید. که البته این از قوانین مهم چالش است که دیگران را نیز تگ کنید.
  7. هر فردی می ‌تواند با این هشتگ مکان مورد علاقه‌ی خود را منتشر کند.
  8. قوانین مختلفی را می‌توانید بچینید، به عنوان مثال می‌توانید هر کسی که شما را به این چالش دعوت کرده است را تگ کنید.
  9. در نهایت خواهید دید که نام عده‌ی زیادی بر استوری باقی خواهد ماند که همگی در این چالش شرکت کرده‌اند.

در این حالت شما یک چالش ایجاد کرده‌اید. حتما دوستان خود را که می‌دانید به این فرآیند علاقه مند هستند دعوت کنید تا در چالش شما شرکت کنند. هر چه بتوانید فالوورهای خود را ترغیب کنید که در این چالش شرکت کنند باعث می‌شود تا استوری شما بیشتر دیده شود.
یکی از نکاتی که کاربران اغلب به آن بی توجه هستند؛ این است که برای این که بتوانید بر چالش‌ها مسلط شوید، نیاز است تا در چالش‌های دیگران هم شرکت کنید.

چالش اینستا چه تاثیری بر پیج می‌گذارد؟

چالش اینستا یکی از محوری ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا تعداد بازدید استوری خود را افزایش دهید. هر چه تعداد بازدید استوری شما افزایش پیدا کند؛ در نتیجه میزان کنش حساب کاربری شما بیشتر خواهد شد و تعداد فالوورهای شما افزایش پیدا خواهد کرد. تاثیر چالش به صورت کلی باعث افزایش فالوورهای شما خواهد شد. مهم نیست که چه فعالیتی انجام می‌دهید؛ هر اتفاقی که بتواند تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد، می‌تواند موجب سودآوری بیشتر شما شود.

20 راه افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

همه‌ی ما می‌دانیم که حساب کاربری که در چالش‌ها شرکت می‌کند به صورت روزانه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و از دید اینستاگرام این یک پیج فعال به حساب می‌آید. شما نیز می‌توانید با استفاده از این قابلیت حساب خود را روزانه به روز کنید. البته دقت داشته باشید که این کار می‌تواند تا حدی موجب آزار فالوورهای شما شود. پس هیچ وقت بیش از حد از این قابلیت استفاده نکنید. همواره سعی کنید از چالش‌هایی استفاده کنید که مرتبط با پیح شما باشند. این کار باعث می‌شود تا مخاطبین شما، پیج شما را یک پیج حرفه‌ای به شمار آورند.

چالش اینستا برای چه کسانی پراهمیت است؟

اگر از ابتدای مقاله را تا اینجا خوانده باشید حتما پاسخ این سوال را پیدا کرده‌اید. اگر هم پیدا نکرده‌اید و یا فرصت ندارید که همه‌ی مقاله را بخوانید هیچ گونه مشکلی نیست. من در اینجا به صورت مفصل و واضح به شما توضیح می‌دهم که چه کسانی از چالش اینستا استفاده کنند بهتر است؟؟؟…
همه استفاده کنید. هر فردی که در اینستاگرام فعالیت می‌کند مسلما دوست دارد تا تعداد فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهد. اگر می‌خواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید از قابلیت چالش استفاده کنید.

اجازه دهید با یک مثال منظور را راحت‌تر و جذاب‌تر بیان کنم. فرض کنید که یک پیج کسب و کار دارید و می‌خواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید؛ برای این کار می‌توانید یک چالش در رابطه با کسب و کار خود مطرح کنید و حتی می‌توانید برای افرادی که در این چالش شرکت می‌کنند جایزه در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید به قید قرعه به تعدادی از آنها تخفیف در خرید بدهید. این کار باعث می‌شود تا کاربران بسیار مشتاق شوند که در چالش شما شرکت کنند.
یکی از نکاتی که صاحبان کسب و کارهای خرد باید به آن توجه کنند این است که چالش آن‌ها موجب آشنایی دیگر کاربران با پیج آن‌ها و محصول آن‌ها باشد.

چالش‌های اینستا به چند نوع تقسیم می‌شود؟

شما می‌توانید بر حسب موضوع، نحوی طراحی و خیلی چیز‌های دیگر، چالش‌های اینستا را به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی کنید. در زیر تعدادی از انواع چالش را برای شما بیان می‌کنیم. البته به جز این‌ها موارد دیگری نیز وجود دارد که احتمالا در این دسته بندی‌ها قرار نگرفته‌اند. از چالش‌های جدید هم استفاده کنید.

1. چالش‌های پرسشی

نوعی از چالش‌ها پرسشی هستند، در واقع شما به عنوان یک کاربر که می‌خواهید در آن‌ها شرکت کنید حتما نیاز است تا سوالی را جواب دهید. به عنوان مثال از شما می‌خواهند که نظر خود را در مورد کاربری که آن‌ها را به اشتراک گذشته است؛ بگویید. در این نوع چالش‌ها عموما از سوالات عمومی استفاده می‌شود. شما تنها زمانی می‌توانید از پرسش‌های تخصصی استفاده کنید که فالوورهای شما افرادی خاص و تخصصی باشند. برای استفاده از این قابلیت شما حتما باید از پرسش‌های عمومی استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید از این پرسش‌های زیر استفاده کنید:
1. تا حالا از خودکارهای رنگی بیک استفاده کرده‌اید؟
2. آخرین سوتی که دادید، چی بوده؟
3. آخرین بار که مسافرت رفتید کجا بوده ؟
4. بعداز ایام قرنطینه اول جایی که رفتید کجا بوده؟
و …

2. چالش‌های عملی

چالش‌های عملی چالش‌هایی هستند که از شما می‌خواهند که یک کاری را انجام دهید. به عنوان مثال در ایام کرونا دیدیم که بسیاری از ورزشکاران چالش تمرین در خانه را مدام منتشر می‌کردند و از کاربران می‌خواستند تا آن‌ها نیز در خانه ی خود تمرین کنند و تصویر و ویدئو تمرین خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و چه بسیار بودند افرادی که با شرکت در این چالش تعداد فالوورهای آن‌ها به نحوی باورنکردنی افزایش پیدا کرد.

به عنوان مثال می‌توانید از نمونه‌های زیر استفاده کنید:
1. بازی کردن با کودکان
2. شنا در آب یخ
3. پخت غذا بدون گاز
4. ورزش کردن در پارک
5. راه رفتن روی آسفالت داغ
و ….

چالش اینستا یکی از روش‌هایی است که می‌تواند باعث دیده شدن شما در اکسپلور شود. اکسپلور اینستاگرام پر مخاطب ترین مکان اینستاگرام است که روزانه چندین میلیون بازدید انجام می‌شود؛ به راستی چگونه می‌توان در این بخش قرار گرفت؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

3. چالش‌های معمایی

چالش‌های معمایی نوع دیگری از چالش‌ها بودند که اکثر مردم را درگیر خود می‌کردند. این نوع از چالش‌ها به خاطر عمومیتی که داشتند می‌توانستند قشر وسیع‌تری از مردم را پوشش بدهند. مثلا سوال هوشی را مطرح می‌کردند و از شما می‌‍خواستند که جواب آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. این نوع از چالش‌ها نیازمند فضا نبود و همچنین رده ی سنی خاصی را در بر نمی‌گرفت به همین دلیل عمومیت پیدا می‌کرد و کاربران زیادی در آن شرکت می‌کردند.

نمونه‌های زیر چالش‌هایی معمایی هستند:
1. تفاوت دو تصویر را با هم بیابید.
2. دو تخم مرغ اگر در 20 دقیقه بپزد، 10 تخم مرغ در چند دقیقه می‌پزد؟
و …

معروف ترین چالش‌های اینستا سال 2020

برخی از چالش‌ها گستردگی پیدا می‌کنند و افراد زیادی را در بر می‌گیرند. این گونه چالش‌ها به چالش‌های جهانی شهرت پیدا می‌کنند. حال شاید بپرسید که اگر شما بخواهید یک چالش جهانی بسازید راهش چیست؟ شما باید چالش خود را در اینستاگرام برای خیلی از افراد بفرستید. چالش‌های جهانی عموما توسط حساب‌های مختلفی منتشر می‌شوند. برای ایجاد یک چالش جهانی بهتر است که چندین حساب اینستاگرامی با تعداد فالوور 100کا داشته باشید تا این کار به راحتی انجام شود.

چالش لبخند

چالش لبخند یکی از محبوب ترین چالش‌هایی بود که به شدت بین کاربران در سرعت زمانی کم رواج پیدا کرد. این چالش به حدی وسعت پیدا کرد که در اکثر کشورها نمونه‌های آن دیده می‌‍شود. در واقع چالش لبخند را می‌توان یک چالش جهانی دانست چرا که کاربران شرکت کننده در آن از کشورهای مختلفی بودند. با توجه به این که لبخند در سراسر جهان یک مفهوم دارد و هر فردی می‌تواند آن را به راحتی انجام دهد، می‌توان به راحتی این چنین چالش‌ها را جهانی کرد اما در مورد سایر چالش‌ها این اتفاق نمی‌افتد. پس برای ایجاد چالش‌های جهانی از نکات مثبت و همگانی با یک مفهوم استفاده کنید.

چالش رقص

چالش رقص نیز یکی از محبوب ترین چالش‌ها بود که تاکنون بیش از 30 هزار نفر در این چالش شرکت کرده‌اند. برخی از کسب و کارها از این چالش استفاده کردند و تعداد فالوورهای خود را افزایش دادند. اما من خودم توصیه می‌کنم که کسب کارها از چالش‌های این چنینی استفاده نکنند چرا که در کوتاه مدت با افزایش فالوور مواجه می‌شوند و در طولانی مدت تعداد زیادی از فالوورهای خود را از دست می‌دهند. بالاخره یک فالوور واقعی که شما را دنبال کرده است می‌خواهد در مورد موضوع پیج شما بداند و اصلا مایل نیست تا در مورد موضوعات حاشیه‌ای بداند. پس به هیچ وجه در مورد موضوعات دیگر استوری و پست منتشر نکنید.

چالش لاغری

چالش لاغری سومین چالشی است که طرفداران بسیاری پیدا کرد. با توجه به این که در ایام کرونا تمامی باشگاه‌ها در سراسر جهان تعطیل شد؛ و مردم هیچ کاری به جز استراحت و در خانه ماندن نداشتند، این چالش به شدت پس از کرونا اوج گرفت و هم اکنون بسیاری از کسب و کارها که در حوزه ی لاغری و تناسب اندام فعالیت می‌کنند به شدت از این چالش استفاده می‌کنند تا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند. این که شما بتوانید در لحظه بهترین چالش را انتخاب کنید، نکته‌ی مهمی می‌باشد. تا آن جا که ممکن است از چالش‌های عجیب غریب دوری کنید.

سه تا از مهم ترین و در حال حاضر محبوب ترین چالش‌ها را بیان کردیم که شما هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته چالش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. چالش پیتزا، خوردن گوشت خام، حمام یخ از دیگر چالش‌های رایج هستند که شما هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با این حال اگر مایل نبودید؛ که از این چالش‌ها استفاده کنید می‌توانید طبق آنچه در بالا گفته شده است، چالش‌های جدیدی را تولید کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شده است تا چالش اینستا به صورت کامل توضیح داده شود. این که هر فردی بداند که چالش چیست و چگونه می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و تاثیر آن بر پیج اینستاگرام شما چگونه خواهد بود. در هر حال اگر صاحب کسب و کار هستید همواره سعی کنید که بروز باشید و از تمامی بروزرسانی‌های جدید اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت مطمئن باشید که تعداد فالوورهای شما روز به روز بیشتر خواهد شد.