کسب درآمد از اینستاگرام چیزی است که این روزها افراد زیادی به دنبال آن هستند؛ اما مطمئناً همه به آن دست پیدا نمی‌کنند. یکی از رایج‌ترین راه‌های درآمدزایی از این پلتفرم، افتتاح پیج‌های فروشگاهی است. برای اینکه در پیج فروشگاهیتان حرفه‌ای به نظر برسید و اعتماد مخاطبان را بهتر جلب کنید، ساخت فروشگاه اینستاگرام بهترین گزینه است. در این مقاله با آیجی تاپ همراه باشید تا روش ایجاد فروشگاه اینستاگرام و اضافه کردن تگ محصول به پست‌ها را یاد بگیریم!

فروشگاه اینستاگرام چیست؟

فروشگاه اینستاگرام یکی از قابلیت‌های این شبکه اجتماعی برای کسب و کارهای آنلاین است که این امکان را به آن‌ها می‌دهد که فروشگاه مجازی خود را بسازند. ساختن فروشگاه در اینستاگرام، فضایی شبیه وبسایت در این پلتفرم، در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با کلیک بر روی تگ محصول، قیمت و مشخصات آن را مشاهده کنند و برای خرید به سایت اصلی بروند.

برای موفقیت فروشگاه در اینستاگرام این کار ضروری است!

اگر می‌خواهید فروشگاهی موفق در اینستاگرام داشته باشید و محصولاتتان فروش زیادی داشته باشند، طبیعی است که باید فالوورهای زیادی داشته باشید.

بهترین و سریع‌ترین راه برای افزایش فالوور، خرید فالوور اینستاگرام در کنار تولید محتوای باکیفیت است. در این صورت بازدیدکنندگان با پیج معتبری مواجه خواهند شد که فالوورهای زیادی دارد و محتوای جذابی نیز در آن گذاشته شده است. پس به فالو کردن آن تشویق خواهند شد.

در مقاله بهترین سایت های خرید فالوور اینستاگرام با معتبرترین سایت‌هایی که فالوور می‎‌فروشند، آشنا شوید!

آموزش فعال سازی تگ محصول در فروشگاه اینستاگرام

همانطور که فهمیدید، ساخت فروشگاه اینستاگرام و فعال سازی تگ محصول این امکان را به کاربران شما می‌دهد تا فقط با یک کلیک به سایت فروشگاهی شما هدایت شوند. پس اگر سایت فروشگاهی دارید، هرچه زودتر از این قابلیت جذاب برای افزایش درآمد خود استفاده کنید. برای فعال کردن تگ قیمت در اینستاگرام باید طبق روش زیر عمل کنید:

1. اکانت بیزینسی فیسبوک بسازید!

برای اینکه بتوانید از قابلیت Shop اینستاگرام استفاده کنید، باید ابتدا یک اکانت بزینسی فیسبوک بسازید و پیج اینستاگرامتان را به آن متصل کنید. مراحل بعدی ساخت فروشگاه اینستاگرام را به صورت کامل در ادامه توضیح می‌دهیم:

  1. روی آیکون مثلث شکل کلیک کنید و روی گزینه See More بزنید.
  2. در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود، روی گزینه Create Account کلیک کنید.
  3. در این بخش روی گزینه Business or Brand لمس کنید.
  4. در صفحه بعدی مشخصاتی را که از شما خواسته می‌شود، وارد کنید. پس از انجام این مراحل، ساخت اکانت فیسبوک شما با موفقیت به پایان می‌رسد.

⚠تذکر: برای فعال سازی تگ قیمت محصول اینستاگرام، بیزینسی بودن پیج ضروری است.

2. پیج اینستاگرامتان را به اکانت فیسبوک متصل کنید!

شما برای فعال سازی تگ محصول اینستاگرام، باید اکانت فیسبوک خود را به پیج اینستاگرامتان متصل کنید. برایاین کار باید چند مرحله‌ی ساده را پشت سر بگذارید.

  1. وارد بخش Settings اینستاگرام شوید.
  2. روی گزینه‌ی Account Center کلیک کنید.
  3. روی گزینه Add Facebook account بزنید و یوزرنیم و پسورد اکانت فیسبوک خود را وارد کنید. (در این مرحله، فیلترشکن دستگاهتان باید روشن باشد.)
  4. پس از انجام این مراحل اکانت فیسبوک شما به پیج اینستاگرامتان وصل خواهد شد.

3. کاتالوگ محصولاتتان را در فیسبوک ایجاد کنید!

برای اینکه بتوانید تگ قیمت اینستاگرام را فعال کنید، ابتدا باید یک کاتالوگ در فیسبوک ایجاد کنید. برای انجام این کار کافی است:

  1. به بخش Settings بروید.
  2. روی گزینه Templates And Tabs بزنید.
  3. روی گزینه shop کلیک کرده و لینک فروشگاهتان را کپی نمایید.
  4. وارد فروشگاهان شده و روی Add Product بزنید.
  5. توضیحات محصول خود را طبق دستورالعمل زیر پر کنید:
  • در کادر اول باید عکس مربوط به پست خودتان را آپلود کنید و در کادر دوم هم نام محصول خود را وارد کنید.
  • شما برای اینکه قیمت محصول خودتان را به اطلاع کاربران برسانید باید قیمت محصول خودتان را در کادر سوم وارد کنید.
  • در کادر بعدی توضیحات محصول را وارد کنید. در کادر آخر هم باید لینک محصول خودتان را وارد کنید تا کاربر بتواند به لینک مورد نظر شما برود.
  • به عنوان آخرین مرحله باید گزینه‌ی Save را انتخاب کنید. به همین راحتی! کاتالوگ محصول شما ساخته شد.

4. تگ محصول را به پست فروشگاهی اضافه کنید!

برای اضافه کردن تگ محصول به پست فروشگاه اینستاگرام طبق روش زیر عمل کنید:

  1. وارد قسمت پست اینستاگرام شوید.
  2. عکس مورد نظر را از گالری انتخاب کنید.
  3. پس از طی کردن مراحل پست گذاری، به مرحله کپشن گذاری می‌رسید.
  4. در زیر قسمت tag pepole، گزینه اضافه کردن تگ محصول ( tag products) را انتخاب کنید.
  5. از قسمت کاتالوگ فروشگاهی که قبلا ایجاد کرده‌اید محصول مورد نظر را انتخاب کنید.
  6. پست خود را منتشر کنید.

چگونه تگ قیمت را به استوری اینستاگرام اضافه کنیم؟

اضافه کردن تگ محصول به استوری اینستاگرام کار سختی نیست و برای استفاده از آیتم تگ قیمت فروشگاه اینستاگرام در استوری، می‌توانید از استیکر مخصوص product استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. استوری اینستاگرام را باز کنید.
  2. عکس مورد نظر را از گالری انتخاب کنید.
  3. توضیحات مورد نظر را در قالب تکست به استوری اضافه کنید.
  4. تگ قیمت را از قسمت استیکرهای استوری انتخاب کنید.
  5. محصول مورد نظر را از لیست محصولات فروشگاه انتخاب کنید.
  6. استوری خود را منتشر کنید.

غیرفعال سازی فروشگاه اینستاگرام

ممکن است پس از مدتی، از ادامه فعالیت در اینستاگرام منصرف شوید و یا قصد داشته باشید کاربری پیج خود را تغییر دهید. در این صورت اگر بخواهید قابلیت فروشگاه اینستاگرام را غیرفعال کنید، طبق روش زیر می‌توانید این کار را انجام دهید.

  1. ابتدا وارد قسمت محصولات فیسبوک شوید.
  2. به بخش کاتالوگ محصولات خود بروید.
  3. محصولات کاتالوگ را حذف کنید.
  4. قابلیت فروشگاه اینستاگرام شما، پس از طی این مراحل، غیرفعال خواهد شد.

فروشگاه اینستاگرام چه قابلیت‌هایی دارد؟

فروشگاه اینستاگرام از همان ابتدای عرضه با قابلیت‌های جذابی که داشت، کاربران را ترغیب می‌کرد تا برای مدتی زیاد در بین محصولات شما بگردند و محصول مورد علاقه خود را خریداری کنند. قابلیت‌‌هایی که فروشگاه اینستاگرام دارد؛ عبارتند از:

  • نمایش نام محصول
  • نمایش قیمت محصول
  • امکان اعمال تخفیف بر روی محصول
  • امکان افزودن لینک وبسایت به پست
  • نمایش تصاویر محصول
  • قابلیت وارد کردن مشخصات و ویژگی‌های محصول
  • نمایش محصولات مرتبط
  • و …

چطور فروشگاه اینستاگرام خود را به درآمد زایی برسانیم؟

اینستاگرام یک محیط بسیار پر رقابت است. برای این که بتوانید در زمانی کوتاه به درآمد از این برنامه برسید باید بتوانید استراتژی خود را در طول زمان بهبود دهید. برای شروع می‌توانید از تسلط به مفاهیم ساده شروع کنید.

برای مثال مقاله هشتگ چیست را بخوانید و از قدرت آن در جذب مخاطب هدفمند استفاده کنید. راه های افزایش فالوور را به تدریج یاد بگیرید و کم کم اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر کنید.

به تبلیغات مسلط شوید و از روش‌های رایگان یا کم هزینه برای بیشتر کردن بازدید کننده های پیج استفاده کنید. ابزارهای زیادی در اینستاگرام هستند که می‌توانند به صورت رایگان یا با صرف هزینه‌های بسیار کم، برای شما بازدیدکننده‌های واقعی جذب کنند. برای آشنایی با این ابزارها پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین ربات اینستاگرام را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله نحوه ساخت فروشگاه اینستاگرام و فعال سازی تگ محصول اینستاگرام را آموزش دادیم. همچنین با قابلیت‌های Shop اینستاگرام آشنا شدیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هرگونه سوال در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

از همراهی شما سپاسگزاریم!

5/5 - (1 امتیاز)