کامنت مارکتینگ یکی از روشهای بسیار پربازده برای جذب فالوور واقعی در اینستاگرام محسوب میشود. استفاده از کامنت مارکتینگ در اینستاگرام اگر منطبق بر اصول و قواعد باشد میتواند در مدت زمان کوتاهی باعث پیشرفتهای چشمگیر شود. به همین دلیل است که این روزها این روش مورد استقبال و تایید بسیاری از دیجیتال مارکترها قرار میگیرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بیشتر این روش و بررسی اصول و قواعد آن بپردازیم. پس اگر شما نیز میخواهید پیج خود را در کوتاهترین زمان به موفقیتهای زیاد برسانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
کامنت مارکتینگ چیست؟
حتما برای شما نیز پیش آمده که بخواهید کامنتهای سایر افراد را در زیر یک پست بخوانید تا نظرات آنها را بدانید. در این میان برخی از کامنتها را میبینید که با نوشتن متنهای تبلیغاتی اقدام به تبلیغ پیج خود و ترغیب سایرین برای فالو کردن آنها کردهاند. به این روش کامنت مارکتینگ گفته میشود. البته میتوان گفت 80% این کامنتها براساس اصول نبوده و به همین دلیل نیز نتایج مطلوبی نخواهد داشت.
اصول کامنت مارکتینگ
همانطور که گفتیم صرفا نوشتن کامنتهایی با محتواهای تبلیغی برای جذب مخاطب کامنت مارکتینگ نبوده و تاثیر مثبتی نیز نخواهد داشت. به همین دلیل باید اصول زیر را برای نوشتن کامنت درنظر بگیرید.
کامنت مارکتینگ تبلیغاتی
اکثر کامنتهایی که در زیر پستهای مختلف مشاهده میکنیم تبلیغاتی هستند. این درحالی است که این روزها کاربران احساس خوبی نسبت به تبلیغ نداشته و سریعا از آن رد میشوند. به همین دلیل نوشتن کامنت تبلیغاتی که از همان ابتدا شبیه تبلیغ نباشد و مخاطب را تشویق به خواندن آن کند بسیار اهمیت دارد.
نوشتن کامنتهایی که بتواند تعامل بگیرد بسیار مهم است و میتواند یک راه میانبر به اکسپلور باشد. البته ترکیب این روش با سایر روشهای گفته شده در مقاله چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم میتواند اثر سریعتر و بهتری داشته باشد.
تعداد کاراکترهای کامنت مهم است
براساس آمارهای رسمی، اکثر کاربران اینستاگرام علاقهای به خواندن متنهای طولانی ندارند و آنها را بدون خواندن رد میکنند. همچنین کامنتهای بسیار کوتاه نیز ممکن است اصلا دربین سایر کامنتها دیده نشوند. به همین دلیل بهتر است کامنتی که مینویسید بین 80 تا 100 کاراکتر باشد تا شانس دیده شدن و خوانده شدن آن توسط مخاطب افزایش پیدا کند.
جذابیت و مرتبط بودن کامنت
سعی کنید زیر پستهایی که با موضوع فعالیت و یا کامنت شما مرتبط هستند کامنت بگذارید. مثلا اگر موضوع شما آرایشی است زیر پستهای ادبی کامنت نگذارید! همچنین سعی کنید طرز نوشتن و نوع بیانتان طوری باشد که برای مخاطبان هدفتان جذاب بوده و آنها را به خواندن ترغیب کند.
در متن کامنت به اسم برندتان اشاره کنید
استفاده از نام برند در متن کامنت یکی از ترفندهایی است که میتوانید برند خود را به دیگران معرفی کنید. بخصوص اگر این کامنت در قالب کامنت یک مشتری باشد که از محصولات و یا خدمات برند شما رضایت داشته باشد، میتواند باعث جذب مشتریان زیادی شود.
در ذهن مخاطب سوال ایجاد کنید
سعی کنید با ترفندهای نویسندگی سوالاتی را در ذهن مخاطب ایجاد کنید که ترغیب به پیدا کردن جواب این سوالات در پیج شما شود. بعد از این مرحله باید پستها و هایلایتهای پیجتان بتوانند به قدری جذاب باشند که مخاطب بخواهد شما را فالو کرده و در پیج بماند.
از علامت سوال در کامنت غافل نشوید
همانطور که در بخش قبل گفتیم ایجاد سوال در ذهن مخاطب برای تشویق به تعامل بسیار تاثیرگذار است. به این منظور بهتر است از علامت سوال و یا علامت تعجب برای جلب توجه مخاطب و رساندن بهتر منظور خود به او استفاده کنید.
پستها را نقد کنید
یکی از ترفندهای جذاب کامنت مارکتینگ این است که به نقد پستهایی با مخاطب زیاد بپردازید. سعی کنید نقدهایی اصولی داشته باشید تا کامنت شما مورد توجه قرار بگیرد و بتوانید دیده شوید. چراکه در ادامه این دیده شدن مخاطبان با پیج شما آشنا شده و آن را فالو میکنند.
تاثیر کامنت مارکتینگ
استفاده از این روش نیز مانند سایر روشهای تبلیغی در دیجیتال مارکتینگ، نیازمند تلاش زیاد و مداوم است. بطور مثال شما باید بعد از نوشتن یک متن مناسب و اصولی برای کامنت، پیجهای رقیبان را شناسایی کنید، سپس بصورت روزانه و مداوم در زیر پستهای آنها کامنت گذاری کنید تا بتوانید در بازه زمانی مشخص نتیجه دلخواه را دریافت کنید.
البته کامنت گذاری بصورت مرتب و روزانه کار بسیار سخت و خسته کنندهای است و همچنین زمان زیادی را از شما میگیرد. این در حالی است که میتوانید این زمان را صرف تولید محتوای بیشتر و یا پاسخگویی به مشتریان کنید. برای این منظور رباتهایی هستند که میتوانند این کار را بخوبی و حتی بهتر از شما انجام دهند! چراکه ربات خستگی ناپذیر است و کار خود را دقیقتر انجام میدهد.
میتوانید ربات موردنظر را طوری تنظیم کنید که کامنت با متن دلخواهتان را در زیر پستهای مرتبط بر اساس هشتگ و پستهای رقیبان بنویسد. البته معمولا این رباتها امکاناتی مانند لایک خودکار، فالو – آنفالو و مواردی از این قبیل نیز دارند که همگی آنها در کنار یکدیگر میتوانند تاثیر بیشتری در پیشرفت پیج داشته باشند. ما در مقاله بهترین ربات اینستاگرام این موارد را بررسی و رباتهای مختلف را با هم مقایسه کرده ایم.
اشتباهات تاثیرگذار در کامنت مارکتینگ
- این روش از دیجیتال مارکتینگ نیز مانند سایر روشها نیاز به کسب اطلاعات لازم دارد. به همین جهت بهتر است قبل از هر اقدامی تمامی جوانب را بررسی کرده و سعی کنید کار خود را اصولی و براساس قواعد شروع کرده و ادامه دهید تا نتایج بهتری کسب کنید.
- کامنت مارکتینگ به تنهایی نمیتواند تاثیر زیادی در جذب فالوور داشته باشد اگر پیج و محتواهای شما اصولی و جذاب نباشد. پس قبل از هر اقدامی از جذابیت و اصولی بودن ساختار پیج و محتوای آن مطمئن شوید.
- سعی کنید تمامی فعالیتهای خود را در کنار کامنت گذاریهای اصولی بهینه کنید. بطور مثال به هیچ عنوان از استوریهای روزانه و جذاب غافل نشوید. چراکه استوریها این روزها مخاطبان زیادی دارند.
- هشتگها را بشناسید و با آنها مخاطبان خود را شناسایی کنید. نحوه این کار را در مقاله هشتگ چیست آموزش داده ایم.
سخن پایانی
کامنت مارکتینگ یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام برای جذب فالوور و مشتری بیشتر است که نسبت به سایر روشها میتواند بازدهی خوبی در زمان کوتاه داشته باشد. در این مطلب به معرفی این روش و بررسی اصول و قواعد آن پرداختیم. همچنین به این نکته اشاره کردیم که این کار بسیار سخت و طاقت فرساست و به همین جهت میتوانید از رباتهای مربوطه که میتوانند خدماتی بیشتر از کامنت را نیز ارائه دهند، استفاده کنید تا نتایج بهتری کسب کنید. ممنون که تا این قسمت از مطلب همراه ما بودید.
معمولا چه نوع کامنتهایی در اینستاگرام میتوانند نظرات شما را به خود جلب کنند؟