قابلیت بیزینس پروفایل 4 سال میشود که توسط اینستاگرام در ایتدا برای برخی از کاربران به خصوص قابل استفاده شد و سپس تمام کاربران میتوانستند قابلیت بیزینس پروفایل اینستاگرام را فعالسازی و از امکانات آن استفاده کنند.
بیزینسی کردن اینستاگرام میتواند برای هر ادمین اینستاگرام لازم شود و فرقی هم ندارد چه پیج شما محتوای بیزنیس و فروشگاهی داشته باشد یا اینکه محتوا های شخصی خود را در پیج منشتر کرده باشد.
زیرا که قابلیت business profile امکانات و آمار های جالبی را برای شما در اختیار خواهد گذاشت. که ما در ادامه هم نحوه فعالسازی بیزینس پروفایل اینستاگرام را برای شما نشان میدهیم و هم این که امکانات و معایب این بیزینسی کردن پیج را نشان خواهیم داد.
نحوه تبدیل صفحه پروفایل به بیزینس پروفایل اینستاگرام
بعد از این که تصمیم گرفتید آیا پیج خود را به اکانت تجاری تبدیل کنید حال باید به مانند مراحل زیر اقدام به بیزینسی کردن پیج اینستاگرام خود کنید.
1_ وارد صفحه پروفایل اینستاگرام خود شوید و سپس با لمس آیکون سه خط مانند در بالا گوشه صفحه و در ادامه با انتخاب گزینه setting در کادر باز شده وارد قسمت تنظیمات پیج خود شوید.
2_ در صفحه باز شده باید وارد بخش account شده و در نهایت از گزینه های موجود در این صفحه گزینه آخر که با نوشته آبی رنگ switch to professional account وجود دارد را لمس کنید.
با لمس این نوشته اینستاگرام برای شما دو گزینه پیش رو خواهد گذاشت یکی برای اکانت های معمولی که میخواهند از قابلیت های بیزینس پروفایل اینستاگرام مانند دریافت اطلاعات آماری استفاده کنند.
دومین مورد هم برای اکانت های تجاری بوده که اگر محتوای پیج شما فروشگاهی میباشد. یعنی در پیج خود درحال فروش محصولی هستید بیزینس پوفایل business را انتخاب و در غیر اینصورت creator را انتخاب کنید.
بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام به صورت creator
ما در مرحله اول قابلیت creator را انتخاب میکنیم و سپس در صفحه باز شده، اینستاگرام توضیحاتی در مورد قابلیت های این بخش برای ما میدهد که برای ادامه باید آیکون آبی رنگ next را انتخاب کنید.
در نهایت اینستاگرام از شما میخواهد برای بیزینس پروفایل خودتان یک دسته بندی انتخاب کنید که ما دسته بندی خود را blogger انتخاب میکنیم. در مرحله بعدی اینستاگرام از ما یک شماره موبایل و یک ایمیل برای گذاشتن راه های ارتباطی در صفحه پروفایل را درخواست میکند.
بعد از وارد کردن این موارد در نهایت شما میتوانید از نمایش دسته بندی و راه های ارتباطی که در مرحله قبلی انتخاب کردید صرف نظر و یا آن ها را به نمایش بگذارید. بعد از گذر از این مرحله اینستاگرام از ما میخواهد که اگر اکانت فیسبوک دارید آن را به اکانت اینستاگرام خود وصل کنید.
بیزینس پروفایل به صورت business
برای تبدیل اکانت معمولی به بیزنیس پروفایل اینستاگرام یک مورد دیگر که business میباشد وجود دارد. همانطور که گفتیم این گزینه برای اکانت های تجاری و فروشگاهی مناسب میباشد.
به این منظور بعد از انتخاب این گزینه توضیحاتی برای شما در مورد قابلیت های این گزینه داده شده که بعد از گذر از این توضیحات وارد قسمت انتخاب دسته برای بیزینس پروفایل خود خواهید شد.
بعد از انتخاب یکی از موارد توصیه شده، در مرحله بعدی باید برای دکمه های ارتباطی که میتوان تا سه مورد را در صفحه پروفایل خود اضافه کرد را وارد کنید.
- ایمیل
- شماره موبایل
- مکان تجاری ( لوکیشن)
بعد از وارد کردن این موارد گزینه next را انتخاب و یا در صورت صرف نظر کردن از اضافه شدن دکمه های ارتباطی میتوانید نوشته don’t use my contact info در پایین صفحه را لمس کنید تا از نمایش راه های ارتباطی ممانعت کنید.
در نهایت به مانند فعال کردن بیزینس پروفایل creator در این قسمت هم اینستاگرام از ما در صورت وجود داشتن اکانت فیسبوک از ما میخواهد تا آن را به اکنت اینستاگرام خودمان وصل کرده و در غیر اینصورت با انتخاب گزینه don’t connect to facebook now از این کار صرف نظر کنید.
اگر اکانت فیسبوک ندارید میتوانید از طریق سایت فسبوک اقدام به ایجاد اکانت کنید.
قابلیت های بیزینس پروفایل اینستاگرام
همانطور که دیدید ما به صورت کامل نحوه تغییر اکانت معمولی به بیزینس پروفایل اینستاگرام را برای شما نشنان دادیم. بعد از تبدیل کردن پیج خود به اکانت تجاری ابزار های جدیدی به قسمت های مختلف ما در صفحه پروفایل اضافه شده است که در ادامه به توضیح آن ها میپردازیم.
insights: قسمت آنالیز جذب پیج
بعد از این که پیج خود را به بیزینس پروفایل اینستاگرام تغییر دادید یک بخش جدید برای پیج شما فعال خواهد شد که با ورود به این قسمت میتوانید آمار های هفتگی جذب فالوور، پیشرفت یا پسرفت لایک و ویو های پست هایتان را مشاهده کنید.
همچنین در این قسمت آمار های درصد جنسیت فالوور هایتان که مثلا چند درصد از فالوور هایتان را آقایان و چند درصد را خانم ها تشکیل میدهند و یا فالوور هایتان از کدام کشور و شهری بیشتر هستند و…
برای ورود به این بخش باید ابتدا پیج خود را به بیزنیس پروفایل تغییر داده و بعد از آن با لمس آیکون سه خط مانند در بالای صفحه در کادر باز شده مشاهده خواهید کرد که گزینه جدیدی با عنوان insights اضافه شده است.
با ورود به بخش insights خواهید دید این بخش دارای سه قسمت دیگر میباشد:
- content: اطلاعات آماری در ارتباط با پست و استوری و تبلیغاتی که بر روی محتواهای شما صورت گرفته است.
- activity: اطلاعات آماری در مورد تعداد بازدیدکنندگان پیج شما…
- audience: اطلاعات آماری در مورد نوع فالوور هایتان از لحاظ میانگین سنی، جنسیتی و منطقه ای …
البته باید چند روز از بیزینسی کردن پیج خود تان بگذرد تا این قسمت آمار های کامل و درستی را برای شما ارائه داده باشد.
contact: دکمه های تماس
اگر یادتان باشد هنگام تبدیل صفحه پروفایل به بیزینس پروفایل اینستاگرام در هر دو مورد که برای شما نشان دادیم. اینستاگرام از ما ایمیل و شماره و در یک مورد هم یک منظقه جغرافیای درخواست میکرد تا وارد کنیم.
شما میتوانستید از این مرحله بدون وارد کردن هیچ گزینه ای گذر کنید و یا این که مثل ما یک و یا هر سه مورد را برای پیج خود فعال کنید.
در صورتی که یکی از این گزینه ها را فعال کردید دکمه ای جدید در پروفایل اکانت شما برای عموم قابل نمایش خواهد شد که فالوور و مخاطب های شما با لمس دکمه contact میتوانند با شما در ارتباط باشند.
اگر موضوع پیج شما فروشگاهی میباشد و در واقع محصولی را در پیج خود به فروش میرسانید حتما این دکمه را در پروفایل خود جاگذاری کرده تا راه های ارتباطی بیشتری را با مخاطب هایتان در میان گذاشته باشید.
promotions: تبلیغات دراینستاگرام
یک گزینه جدید دیگری که با بیزینسی کردن پیج اینستاگرام خودتان میتوانید داشته باشید امکان ثبت سفارش تبلیغات برای پست های تان خواهد بود.
خود اینستاگرام تبلیغات دارد و شما میتوانید هر پستی از پیج خود را که میخواهید در اینستاگرام تبلیغ دهید البته این گزینه برای ایرانی ها غیر فعال میباشد.
استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام این مزیت ها را برای شما خواهد داشت پس چرا نباید از این امکانات به خصوص استفاده کرد.
البته در صورتی که امکان گذاشتن لینک در استوری برای شما فعال نشده باشد. شاید با بیزینسی کردن پیج خود این امکان برای شما فعال شود.
واقعا اگر پیج شما پرایوت نیست و البته دلیلی هم برای خصوصی کردن اکانت خود ندارید پس حتما پیج خود را به بیزینس پروفایل ارتقا داده تا از این ویژگی ها در راستای پیشرفت پیج خود استفاده کنید.
در ضمن میتوانید با بیزنسی کردن پیج خودتان فروشگاه اینستاگرام را نیز فعال کنید. برای فعال کردن فروشگاه اینستاگرام مقاله زیر را بخوانید و به روشهایی که در مقاله گفتیم عمل کنید:
حذف بیزینس پروفایل اینستاگرام
امکان دارد که شما به هر دلیلی دیگر نخواهید صفحه پروفایل اکانت خودتان business profile باشد. از این رو باید با ورود به بخش account اقدام به حذف بیزینس پروفایل اکانت خود کنید به این منظور مراحل زیر را انجام دهید:
- از قسمت بالا آیکون سه خط مانند را لمس و سپس آیکون setting در پایین صفحه را انتخاب کنید.
- در صفحه تنظیمات اینستاگرام بخش account را انتخاب و در صفحه باز شده نوشته switch to personal account را لمس کنید.
در نهایت بعد از لمس این نوشته آن را تایید کنید تا پروفایل شما از اکانت تجاری به معمولی تغییر کند.
ویدیو آموزشی نحوه بیزینسی کردن اینستاگرام
سخن آخر
همانگونه که دید حتی پیج هایی که موضوع و محتوا های آن ها فروشگاهی و یا به قولی اقدام به فروش محصولی نمیکنند و صرفا برای مثال تصاویر شخصی خودشان را در پیج خود به انتشار در می آورند نیز میتوانند از قابلیت بیزینس پروفایل اینستاگرام استفاده کنند.
اینکه با تصویر توضیح داده بودین خیلی عالی بود، بهتر از بقیه ی سایت های آموزشی . ممنون
ممنون.
عالی بود
نظر لطفتونه.