با افزایش استفاده از اینستاگرام، افراد توانستند به صورت کاملا آنلاین و فقط با یک پیج اینستا به بسیاری از آرزوهای خود برسند. اگر شما هم جز افرادی هستید که میخواهید از طریق افتتاح یک پیج کاری در اینستاگرام به اهداف خود برسید، در این مقاله “صفر تا 100 پیج کاری اینستاگرام” با ما همراه باشید.
نکات مهم قبل از راهاندازی پیج کاری اینستاگرام
استفاده از پیج کاری اینستاگرام بهعنوان پلتفرمی برای فروش کالا یا خدمات هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای مشتریان مزایای زیادی دارد. صاحبان کسب و کار، دیگر نیازی به داشتن یک مکان مشخص و پرداخت هزینههای بسیار بابت آن، ندارند. مشتریان نیز مانند قبل نیاز ندارند که برای خرید یک کالا و یا دریافت خدمات از منزل خارج شوند و ساعتهای طولانی را به دنبال کالای موردنظر در خیابانها صرف کنند.
بسیاری از افراد فکر میکنند که برای راهاندازی پیج کاری اینستاگرام نیاز به کسب دانش خاص و آگاهی ندارند. این افراد تصور میکنند که صرفا میتوانند مانند افتتاح یک حساب کاربری شخصی، اکانتی برای کسب و کار خود باز کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است! قبل از هر اقدامی جهت راهاندازی پیج کاری سعی کنید به سولات زیر پاسخ دهید:
- هدف شما از حضور در پلتفرمی مانند اینستاگرام چیست؟
- در آینده چه انتظاراتی از پیج اینستاگرامی خود خواهید داشت؟
- آیا کسب و کار موردنظر شما شامل کالاهایی است که میتواند عکسهای جذابی داشته باشد؟
- آیا درکنار تصاویر و ویدئوهای مربوط به کسب و کار خود از تصاویر و ویدئوهای غیرمرتبط نیز استفاده خواهید کرد؟
- آیا نیرو و زمان کافی برای رسیدگی به یک پیج کاری و مدیریت آن را دارید؟
- آمادگی لازم جهت صرف هزینههای موردنیاز برای رسیدن به اهدافتان را کسب کردهاید؟
بعد از پاسخ به این سوالات خواهید فهمید که چه انتظاراتی از خود و اینستاگرام دارید؟ همچنین خواهید دانست که از چه جهاتی باید آمادگی لازم را برای شروع کسب کنید؟ اگر جز کسانی هستید که قصد دارید هفتهای یک یا دو روز در پیج اینستاگرامی خود فعالیت کنید، اینستاگرام جای مناسبی برای شما نیست. چرا که با چنین برنامهای به هیچوجه نمیتوانید در پلتفرمی مانند اینستاگرام که رقیبان زیادی برایتان وجود دارد، به موفقیت برسید. اما درصورتی که وقت و انرژی لازم برای شروع را دارید فرصت را از دست ندهید!
مراحل صفر تا 100 پیج کاری اینستاگرام
از همان اولین قدم، (یعنی افتتاح یک حساب کاربری) باید به نکات کلیدی بسیاری توجه کنید. به این ترتیب اکانت اینستاگرامی شما از همان ابتدای کار به درستی جلو خواهد رفت. راه رسیدن به موفقیتتان در کسب و کار اینستاگرامیتان نیز هموارتر خواهید شد. در ادامه نکات مهمی که در این مسیر باید بدانید را برایتان آوردهایم.
تکمیل حرفهای قسمت مشخصات
بیو اینستاگرام جز بخشهایی است که کابر در اولین لحظه ورود خود به پیج آن را میبیند. به همین دلیل تکمیل حرفهای این قسمت میتواند تاثیر زیادی در جذب و ماندگار کردن مخاطب داشته باشد. بیو اینستاگرامی شما بیان کننده فعالیت شما خواهد بود.
انتخاب نام کاربری مناسب
نام کاربری قابلیت نمایش در نتایج جستوجو را دارد. در نتیجه باعث دیده شدن بیشتر پیجتان میشود. یادتان باشد انتخاب نامی مناسب از اهمیت ویژهای برخوردار است. شما میتوانید یک اسم خاص مانند اسم برندتان را به عنوان نام کاربری پیج خود انتخاب کنید. اما در صورتی که صاحب برند نیستید و یا نام خاصی برای پیج خود درنظر ندارید، میتوانید از نام خود و دسته بندی کسبوکارتان استفاده کنید. به طور مثال اگر پیج شما مرتبط با آشپزی است و نام شما ساراست میتوانید از نام کاربری sara.cooking استفاده کنید.
تبدیل اکانت به اکانت بیزینسی
اینستاگرام در آپدیتهای اخیر خود امکانات ویژهای را برای پیشبرد بهتر اهداف تجاری، به اکانتهای بیزینسی اختصاص داده است. سعی کنید کاربری اکانت خود را از قسمت تنظیمات اکانت، به تجاری تغییر دهید. این کارسبب میشود که از نوع فعالیت و مخاطبان خود آگاه شوید. به این ترتیب شما خواهید دانست که چه محتواهایی برای مخابانتان جذابتر است؟ چه افرادی در چه رده سنی و چه جنسیتی مخاطب شما هستند؟ این امر به هدفمندتر کردن فعالیت شما کمک شایانی خواهد کرد.
نوشتن نام در بیو
سعی کنید حتما یک نام مناسب درقسمت مربوطهی موجود در بیو اینستاگرام بنویسید. چرا که نام، دومین مورد قابل نمایش در نتایج جستوجو است. همچنین درصورت ارسال دایرکت به افراد دیگر همین نام است که در لیست دایرکت آنها نمایش داده میشود.
سعی کنید نام شما به جز اسمتان شامل زمینه فعالیتتان نیز باشد. تا هم درصورت جستوجوی نام شما و هم درصورت جست و جوی زمینه فعالیتی، اینستاگرام شما را در نتایج جست و جو به مخاطبان نمایش دهد. بطور مثال بنویسید: “سارا احمدی | آموزش آشپزی”. در این صورت شما یک نام بهینه دارید که به راحتی قابل نمایش در نتایج جست و جوهای مرتبط خواهد بود.
بیوگرافی مرتبط
نحوه نوشتن بیوگرافی میتواند تاثیر زیادی در ماندگار شدن کاربران در پیج شما داشته باشد. توجه داشته باشید که شما باید در این قسمت در کوتاهترین حالت ممکن کسب و کار خود را به بهترین نحو معرفی کنید. سعی کنید در نوشتن این قسمت موارد زیر را درنظر بگیرید:
- کالا یا خدماتی که ارائه میدهید را مشخص کنید.
- بنویسید که چه انتظاری از مخاطبان خود دارید. مثلا اینکه برای ثبت نام در دورههای آموزشی به وب سایت شما مراجعه کنند.
- سعی کنید بیشتر از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود استفاده نمایید.
- با درنظر گرفتن مخاطبان هدف، نوع نگارش و لحن بیان خود را انتخاب کنید.
- حتما از تعدادی ایموجی برای جلب توجه بیشتر مخاطب استفاده کنید. اما در استفاده از آنها زیادهروی نکنید.
- از یک call to action برای انجام یک کار مانند کلیک روی لینک وب سایت و یا هر لینک دیگری استفاده کنید.
افزودن اطلاعات تماس
درصورتی که اکانت شما یک اکانت تجاری باشد، میتوانید اطلاعاتی مانند شماره تماس، ایمیل و وبسایت را وارد کنید. با این کار کاربران میتوانند از این اطلاعات برای تماس با شما استفاده کنند. نوشتن اطلاعات تماس (آدرس و شماره تلفن) باعث میشود مشتریان راحتتر به کسبوکارتان اعتماد کنند.
شاید برای شما جالب باشد: حذف فالووینگ در اینستاگرام
افزودن لینک
یکی از محدودیتهای اینستاگرام این است که شما تنها میتوانید یک لینک در قسمت وبسایت اضافه کنید. اما نگران نباشد. درصورتی که میخواهید چندین لینک مانند لینک وبسایت، لینک تلگرام، لینک واتساپ و… را در بیو خود داشته باشد میتوانید از رباتهای لینک ساز استفاده کنید. این رباتها تمامی لینکهای شما را در یک لینک قرار میدهند. شما با نوشتن یک لینک واحد در پیج خود، مشتریان را به صفحهای هدایت میکنید که از آنجا روی لینک مورنیازشان کلیک کنند.
تنظیم هایلایتها
داشتن استوریهای روزانه و مرتبط با کسب و کار، تاثیر بسیاری بر جذب مخاطب دارد. این روزها مخاطبان به استوریها بیشتر از پستها توجه میکنند. بسیار مهم است که استوریهای جذابی داشته باشید. مهم است که بتوانید بازاریابی و تبلیغات محصول و یا خدمات خود را نیز انجام دهید.
هایلایتها یک روش عالی برای پاسخ دادن سریع به نیاز مشتری است. یعنی شما باید با شناسایی مخاطبان هدف خود و نیازهای آنها بدانید که کاربران معمولا در زمان ورود به پیج شما چه دغدغهها و سوالاتی دارند و سعی کنید به این موارد در هایلایتها پاسخ دهید. به عنوان مثال میتوانید از هایلایتهایی با موضوعات زیر باتوجه به نیاز پیج خود استفاده کنید.
- درصورتی که کالا یا خدماتی را ارائه میدهید، حتما یک هایلایت تحت عنوان “رضایت مشتری” داشته باشید و در این هایلایت نظرات مشتریان خود را برای سایرین نمایش دهید.
- اگر صاحب یک برند هستید یک هایلایت برای معرفی و توصیح کامل خود داشته باشید.
- میتوانید برخی از پستهای پربازدید خود را برای دسترسی سریعتر هایلایت کنید.
- هایلایت کردن آموزشها و نکات کاربری کوتاه با عنوانی جذاب نیز میتواند یک ایده خوب باشد.
- نکات ضروری برای بهرهگیری از خدمات و یا طرز استفاده از محصولات را در هایلایتها آموزش دهید.
انتشار پستهای مرتبط
تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذارترین و مهمترین مورد برای پیشرفت پیج کاری محسوب میشود. این محتوا باید هم در قالب استوری باشد که در بخش قبل به توضیح آن پرداختیم و هم در قالب پست. شما باید باتوجه به زمینه کاری و فعالیت خود بصورت مرتب و روزانه و یا چند روز در میان یک پست جذاب مرتبط با فعالیت خود داشته باشید. این پست میتواند بصورت عکس و یا ویدئو طراحی شود اما حتما دقت کنید که انتخاب تصویر و کیفیت بالای آن بر جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد.
سعی کنید در قسمت کپشن و یا آخرین اسلاید از محتوای خود، با طرح یک سوال، مسابقه و یا یک چالش، مخاطب را به تعامل با پست خود تشویق کنید. فراموش نکنید که کامنت گذاری، لایک، ذخیره و به اشتراگ گذاشتن پست شما توسط مخاطب تعامل پست را بالا میبرد و باعث میشود اینستاگرام پستهای شما را به افراد بیشتری نمایش دهد که نتیجه این روند آشنایی افراد با پیج شما و افزایش فالوورتان خواهد بود.
نحوه رشد دادن پیج کاری در اینستاگرام
تا کنون به بررسی مراحل اولیه صفر تا 100 پیج کاری اینستاگرام پرداختیم. اکنون به اصلیترین بخش یعنی نحوه رشد دادن یک پیج کاری در اینستاگرام میرسیم. این روزها رشد دادن یک پیج کاری در اینستاگرام کار سختی است. چرا که تقریبا در تمامی زمینههای کاری رقیبان بسیار زیادی وجود دارد. شما باید تلاش بسیار زیاد و برنامهریزی شدهای داشته باشید. به این ترتیب میتوانید از رقیبان خود پیشی گرفته و دیده شوید.
برای پیشرفت پیج کاری بهتر است 3 پیج برای خود باز کنید. یکی از آنها همان پیج کاری با هدف اصلی شما خواهد بود. دو پیج دیگر، پیجهایی با محتوای فان و جذاب برای عموم مردم باشند. پیج اصلی را با توجه به موارد گفته شده در قسمتهای قبل اداره کنید. پیجهای فان را میتوانید به وسیله انتشار محتوای کپی شده از پیجهای دیگر رشد دهید. این روش برای شما چند مزیت دارد:
- در ابتدای فعالیت خود نیازی به خرید تبلیغات پرهزینه ندارید. همانطور که میدانید بیشتر کسب و کارها قبل از رسیدن به درآمد از بین میروند اما با این روش هزینهها بسیار کم میشود.
- سود شما بعد از 3 ماه کاملا تضمینی است. حتی اگر کسب و کار شما رشد آنچنانی نداشته باشد، شما 2 پیج قوی دارید که پتانسیل گرفتن تبلیغات دارند. فروش این پیجها هم میتواند یک گزینهی دیگر برای کسب درآمد باشد.
- در صورت موفقیت هم 3 پیج دارید که برای شما درآمدزایی میکنند. اما این روش فوق العاده فقط 1 مشکل دارد.
احتمالا تا الان به فکر شما هم رسیده است که اداره 3 پیج بصورت هم زمان کار بسیار دشواری است. یک نفر حتی درصورتی که تمام وقت کار کند نیز نمیتواند از پس تمامی کارهای هر سه پیج بربیاید. پیشنهاد ما به شما استفاده از ربات اینستاگرام اینبو است. شما میتوانید کارهای روتین مانند لایک، کامنت گذاری، فالو – آنفالو و… را برعهده اینبو بگذارید و تمام توان و زمان خود را برای تولید محتوا صرف کنید. به این ترتیب پیجهایی با مدیریت اصولی و درعین حال فعال خواهید داشت و به سادگی به موفق میرسید.
سخن پایانی در مورد صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
ممنون که تا این قسمت از مطلب همراه ما بودید. همانطور که متوجه شدید برخلاف تصور بسیاری از افراد موفقیت در اینستاگرام آسان نبوده و نیازمند تلاشهای زیاد، مستمر و برنامه ریزی شده است. در این مطلب با عنوان ” صفر تا 100 پیج کاری اینستاگرام” به بررسی تمامی موارد مهم و قابل توجه در مورد نحوه رشد دادن یک پیج کاری از همان لحظه راهاندازی پیج پرداختیم. شما هم به سادگی میتوانید با رعایت موارد گفته شده در کمترین زمان ممکن یک پیج کاری موفق داشته باشید.
بهنظر شما رعایت چه موارد دیگری میتواند در رشد پیج کاری اینستاگرام تاثیرگذار باشد؟